fredag 8. august 2014

GAMMEL SLØYDBENK OG UMALT DØR

Jeg har endelig fullført det prosjektet jeg har vært mest spent på. En av mine kollegaer kontaktet meg rett før sommerferien. Han hadde hørt et rykte om at jeg jaktet på en gammel sløydbenk. Han hadde en stående som han ikke brukte lenger, og som godt kunne få en nytt og hjem. Den var i veldig god stand og ikke for stor, så helt perfekt. Min opprinnelige plan var å bruke den som kjøkkenøy, men akkurat nå er jeg blitt så glad i gulvplassen at jeg måtte tenke alternativt. Sløydbenken har i stedet fått plass som konsollbord oppe på platået utenfor soverommene i 2. etg.


Sløydbenken er malt i fargen "regnsky". Jeg var redd den skulle ta alt for stor plass, men den passer perfekt. Mannen i huset var også skeptisk, men ble overrasket da han så det ferdige resultatet. Han som solgte meg sløydbenken bare ristet på hodet over mine planer, og det er jo ikke så rart. En sløydbenk på kjøkkenet!?!?! Men han måtte innrømme da han så bildet at det ferdige resultatet var bedre enn forventet:)


Men det beste som skjedde i går var nok den gamle soveromsdøren (i bakgrunnen på det første bildet). Mannen drev og pusset og klargjorde den for maling, da han kom inn og sa at døren faktisk var veldig fin slik som den var etter pussing. Kun pusset. Uten maling. Han har aldri likt shabby look, så jeg fikk bakoversveis. "Og når JEG synes den er fin, da MÅ det jo bli bra!?" fulgte han opp med å si. Så da la jeg vekk malekosten og bar den rett opp.
Og jaggu var den ikke flott???? Aldeles nydelig synes vi!:)


Og nå ønsker mannen at vi kun skal pusse alle de originale innerdørene. Ingen malingsstrøk. Underets time har kommet:)



Så nå er det bare å ta fatt på resten av dørene. Blir spennende å se hvilke farger som vil skimte igjennom når dørenes historie sakte men sikkert kommer til syne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)