mandag 4. august 2014

GAMMEL SKOLEPULT

Jeg har alltid elsket gamle skolepulter. De kommer jo i litt ulik størrelse, fasong og tilstand, men for noen år siden fant jeg den helt perfekte på Finn. Den er virkelig solid og helt nydelig i designet. Og det viktiste er at storegull sitter godt på pulten. I tillegg rommer den mye under lokket.


Skolepulten har stått i fjøset et par år i påvente av at restaureringen skulle bli ferdig. Storegull begynner også på skolen om noen uker, så det er helt perfekt timing dette:)


Skolepulten var opprinnelig brun, men jeg har malt den hvit. Det var faktisk storegull som valgte farge. Jeg spurte om han feks ville ha en dus blåfarge, men han ville ha hvit. Kanskje han har forstått hva mamma vil ha, he he.


Pulten ble heftet og fikk 3 strøk på en dag. Var så varmt at det tørket nesten før jeg rakk å dra ut strøkene. Litt for fort egentlig, men pulten er så grov i strukturen at det ser veldig flott ut likevel.


I front har jeg klistret noen ord til ham: Ditt beste er alltid godt nok. Vi forventer ikke toppkarakterer, men vi ønsker at han alltid skal prøve og gjøre sitt beste. Det er mer enn godt nok:)


Skolepulten står nå i dagligstuen i tilknytning til kjøkkenet. Interiørmessig synes jeg det ble utrolig kult, men rent praktisk så kan jeg nå hjelpe storegull med lekser mens jeg lager middag. To fluer i en smekk:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)