tirsdag 6. august 2013

KRYDDERHYLLE FULL AV MINNER

På mitt nye landlige kjøkken har jeg lenge ønsket meg en gammel krydderhylle. Da jeg nylig låste meg inn i min avdøde farfars utstyrsbod for å mimre og minnes ham, så fant jeg to herlige krydderhyller på veggen. Dere lurer kanskje på hvorfor den var inne i en utstyrsbod, men hvis man kjenner farfar så var dette en helt perfekt gjenstand å ha der inne. For i krydderhyllene var spikre
og skruer sortert, og det lå ingen like i hver skuff.
Og det var akkurat slik farfar var. Alt var på stell!


Jeg er vokst opp i samme hus som farmor og farfar, så farmor ville dermed at jeg skulle ta med meg krydderhyllene. Det var en enorm glede. Ikke bare har jeg vært på jakt eter en slik hylle, men i stedet for en tilfeldig hylle fra et tilfeldig loppemarked, så er det farfar sin. Jeg kommer alltid til å tenke på ham og spikersystemet hans når jeg bruker hyllen.


Hyllens maling bærer litt preg av at den har hengt i en bod, det samme gjør skuffene, men jeg skal vaske skuffene godt og har en plan for å oppgradere selve hyllen. Planen innebærer en boks Pure and Original kalkmaling.
Dette blir bra!


Med meg hjem fikk jeg også en gammel trekasse brukt til sprengstoff. Den er så vel bevart at den ser helt ny ut. Den skal jeg sette hjul på og bruke som vedkasse på kjøkkenet ved den lille, gamle ovnen på kjøkkenet. Og det beste er at den lille ovnen er helt lik den ovnen som står i huset til farmor, som farfar alltid passet på at aldri brant ut:)

For noen minner...

PS: Dere skal få se FØR- og ETTER-bilder når hyllen er ferdig!

1 kommentar:

  1. Så koselig at du fant denne hyllen hos din farfar :o) Gode minner er godt å ta vare på :o) Nyt kvelden! Klem fra Nina

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)