onsdag 7. august 2013

ENDELIG ER SKAPET FERDIG "RESTAURERT"

I fjor kjøpte jeg et stort og romslig skap på Fretex. Jeg falt helt pladask. Jeg har innimellom barnestell pusset, malt flere strøk og snekret ny rygg. Flink jente:)


Slik så det ut da jeg kjøpte det.


Nå er det endelig kommet i hus og blitt klesskap inne hos den lille prinsessen. Skapet er et av flere møbler jeg har samlet de siste årene med tanke på restaureringen av hovedhuset (jeg skal vise dere flere møbler senere). Det eneste som mangler er en liten kloss på baksiden av skapdøren for at det ikke skal være "sprekk" til venstre i rammen.


Når jeg først var i gang inne på prinsesserommet tok jeg en rydderunde og fikk vekk det som var typisk spedbarn. Rommet er nå mer praktisk og egner seg mer til leking for en som er blitt 15 måneder - allerede!


Det lille bordet med tilhørende stol, som hadde ripete bordplate etter storebror, fikk stiftet på en bit voksduk jeg fant i en restekasse til en billig penge for en tid tilbake (visste jeg kom til å få bruk for den en vakker dag).



Og den lille puten jeg sydde i fjor sommer passet perfekt på stolen.


Tegningen fra storebror, som han tegnet til prinsessen første dagen i barnehagen etter at han hadde blitt storebror, måtte også opp på veggen - selvfølgelig:)


Det ser ut til at den lille prinsessen liker det "nye" rommet sitt allerede, for hun har begynt å leke der inne.


Neste prosjekt inne på rommet er å lage en lekekomfyr av et gammelt nattbord og gå til innkjøp av koppestell:)

Nyt dagen der du er. Her gjør vi husvask, sylter agurker og koker chutney av stikkelsbær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)