tirsdag 23. juli 2013

SLAKTERBENK PÅ ØNSKELISTEN

Forleden tok jeg en liten tur sammen med en venninne til en lokal bruktbutikk. De har en utrolig samling av gamle møbler. Selv om øynene gikk helt i spinn falt de virkelig til ro da jeg så denne nydelige slakterbenken.



Jeg har ikke helt bestemt meg for om den er litt for slitt til å passe inn hos oss, men fargen er aldeles nydelig. Og det vil være plass til den i hovedhuset når det er ferdig. Jeg har bevisst valgt bort kjøkkenøy fordi jeg tror vi ikke trenger det, og fordi vi ønsker gulvplassen. Men skulle behovet komme, så er planen å velge et gammelt møbel av noe slag. Denne slakterbenken på hjul vil jo være veldig praktisk, men dyr. Omlag 2600 kroner er litt mye synes jeg. Jeg går også og drømmer litt om en gammel sløydbenk. Tror det kan være veldig kult!:)

Søndag fikk vi ryddet ut av HELE kjelleren på hovedhuset. Gud så mye tjuvgods. Kjelleren var stappfull av bildeler, sykkelbremser, felger, sykkelrammer, båtmotor, osv. Vi fikk fylt en hel container! Etter vannlekkasjer og kloakkproblemer (tidligere leietakere hadde blant annet skylt ned klær!) var det bløtt og ekkelt der nede, for ikke å snakke om lukten. Men vi brettet opp armene og gulvene ble raket, kostet og skrapet med nal. Nå står det en varmeovn på der nede for å tørke opp litt. Senere er planen å spyle hele kjelleren.

Anbudene på huset begynner nå å tikke inn. Det spriker litt, så er ikke lett å sammenlikne. Men prosessen er i hvert fall i gang. Det er mange spørsmål vi allerede nå må ta stilling til, så er bare å sette seg ned og lage en liste:)

Nyt de gode dagene så lenge de varer. I dag har mannen begynt å jobbe igjen etter sin pappapermisjon, så da er jeg alene hjemme med begge barna for første gang. Yohoo:)


4 kommentarer:

  1. Veldig stilig den benken! Og praktisk med hjul da :)

    Hørtes ut som litt av en jobb med kjelleren! Men det blir sikkert kjempebra etterhvert!

    Nyt dagene :)
    - Ingrid

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg bare lurte på hvor omfattende restaurering dere skal i gang med, er det absolutt alt; tak, panel, alt innvendig? Vannbåren varme? Noe dere gjør selv? Jeg sikler på et hus som krever omfattende renovering, antakeligvis fra ca samme tid som deres. Jeg har gjort meg opp noen tanker vedr totalrehab på dette, men spennende å høre din erfaring, som sitter midt oppi dette! :) Er det et tømmerhus forresten?
    Send meg gjerne Mail isteden for å svare her om du vil; aw.blogg@gmail.com

    SvarSlett
  3. Fikk ikke til å skrive mer, iPadn takket for seg, ville bare si lykke til! Gleder meg til å følge dere i prosessen :-)

    SvarSlett
  4. Hei Andrea! Så spennende at du også vurderer et slikt hus. Jeg sender deg en mail med mer info vet du:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)