lørdag 8. juni 2013

KJØKKENVASK TIL BESVÆR

Enda mer besvær. Denne gangen kjøkkenvask. Jeg har SÅ lyst på en fremstilt porselensvask med 2 kummer OG vaskeskap med skuffer, men sliter med å finne vask som passer i Kvik sitt skrog.


Domsjö fra Ikea

Ikea sin Domsjö er for dyp og da vil fronten stå alt for mye ut fra kjøkkeninnredningen til at det vil se pent ut. Villeroy & Boch er til 90 cm brede skap og den størrelsen har ikke Kvik. Kjøkkengaarden i Fredrikstad har tegnet et Nordsjøkjøkken til oss og de har 90 cm bredde på skapene, men disse ligger imidlertid 20-30.000 over prisen til Kvik. Vi vil ha helt hvite fronter, så Ikeas offwhite fronter er dermed ikke aktuelt.


Franke porselensvask med 2 kummer

Har funnet en vask fra Franke, men er usikker på monteringen. Den er fremstilt, men monteringsanvisningen viser at den skal ligge på linje med eller under benkeplaten. Andre bilder viser imidlertid at den ligger oppå benkeplaten.



Jeg vil ha det siste, altså fremstilt vask som ligger opp benkeplaten, så krysser fingrene for at dette lar seg gjøre. Alternativet blir da en porselensvask med 1 kum, hvor vi kanskje må tilpasse fronten på skroget litt (men da får vi nok ikke skuffer, men skapdører), eller en nedfelt vask. Har funnet en nedfelt porselensvask med 2 kummer på tilbud, så det kan være et alternativ.


Franke Maris MRG 620 Fragranit

Ikea har også en rimelig nedfelt vask, men med 1 kum.


Ikeas nedfelte porselensvask med 1 kum

Men da får jeg ikke drømmen min om fremstilt porselensvask da:(

Spørsmålet er jo nå hvor viktig dette er for meg. Jeg er jo perfeksjonist...

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)