mandag 6. mai 2013

Drømmer om historiske fliser

Er det ikke flott med fliser med gammelt design? Jeg har falt helt for slike fliser og tror det kan bli kjempeflott med fliser med røtter fra 1800-tallet i et våningshus fra samme tidsperiode.

Flisen "liten norsk stjerne" fra Historiske fliser er utrolig flott.



Vi skal ha hvit landlig innredning på kjøkkenet, men uten overskap, og da var det midt i blinken å komme over et bilde som har nettopp det OG historiske fliser. Fantastisk!



Synes også det virkelig gjør hele entreen med slike fliser i inngangspartiet. I hovedhuset på gården entrer man huset gjennom en tofløyet dør og kommer inn i en romslig entre med trapp opp til andre etasje. For en velkomst og førsteinntrykk det hadde vært med fliser med nydelig design, smelt..



Den lokale produsenten Ulfven i Moss har også nydelige fliser. Deres "Tidemand" likner litt på "liten norsk stjerne" fra Historiske fliser.



Hvis jeg kunne valgt på øverste hylle så hadde gangen fått slike fliser. Eneste utfordringen nå er å få mannen med på laget...

3 kommentarer:

  1. Helt enig! Jeg elsker disse flisene.
    Jeg husker de fra oppgangen til farmor på Adamstuen i Oslo. Mange av de gamle bygårdene har fremdeles slike fliser i oppgangene. Lekkert!
    Min bedre halvdel er ikke enig dessverre...
    Jeg har lyst på slike i hallen i huset vi bygger.
    Men jeg tror jeg vinner uannsett! ;-D

    SvarSlett
  2. De flisene er utrolig lekre, en gang i tiden når jeg bygger drømmehuset skal jeg ha slike :D

    Ønsker deg en fin Lørdag,
    Klemmiser fra Jatte♥

    Ps: Ny gave i gavedrysset mitt er presentert, heng deg gjerne på :D

    SvarSlett
  3. Ooooh lekkert!!! Jeg elsker disse flisene.
    Klæm

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)