torsdag 7. mars 2013

KJØKKENNYHET FRA IKEA

Siden forrige innlegg har vi jobbet med planleggingen av det nye kjøkkenet. Som dere ser av skissen under så er kjøkkenet vegg i vegg med en stue, som vi i utgangspunktet har tenkt som en hverdagsstue eller tv-stue.



Etter å ha tegnet litt frem og tilbake er det ikke noe tvil om at jeg ønsker å slå ned veggen inn mot den tiltenkte hverdagsstuen, og dermed utvide kjøkkenet litt. Da blir hverdagsstuen enten en del av et storkjøkken med kjøkkenbord og kanskje en liten tv, eller så blir dette rommet spisestue. Hva tror dere????? Vi har jo 2 nordre stuer, så vi står litt fritt til å bruke det som enten penstue uten tv og spisestue eller som to stuer med sittegrupper av ulike slag...


Ikeas nye kjøkkenløsning METOD

Jeg skal komme tilbake til hvordan vi ser for oss kjøkkenet, men vi avventer litt med å tegne ferdig. Dette fordi jeg i dag har oppdaget en NYHET fra Ikea. De kommer med en ny kjøkkenløsning som erstatter FAKTUM. Det heter METOD, er modulbasert og gir dermed flere muligheter for skreddersydde løsninger. Og ikke minst, benkene blir 10 cm HØYERE!!!:) Det passer supert når vi begge er over 180 cm;) Så nå venter vi litt med å skissere ferdig til det nye systemet kan tegnes med Ikeas tegneprogram fra og med 15. april.

Vi blogges! Nyt den vakre dagen der det er sol:)

8 kommentarer:

  1. Vi bor i et gammelt sørlandshus fra 1884. Gøy å pusse opp gamle hus :-) Vi har valgt å slå ut deler av veggen mellom kjøkken og naborom. I kjøkkenet har vi kjøkkeninnredning, og i naborommet har vi spisebord, sofa og tv. Et veldig anvendelig rom - absolutt det rommet vi bruker mest - både for store og små. Så det kan jeg anbefale.

    SvarSlett
  2. Ååå høres helt fantastisk ut! Jeg og tror at vi kommer til å bli VELDIG fornøyd med denne løsningen, og personlig tror jeg allerede nå at det blir mitt favorittrom:)

    SvarSlett
  3. Et stort og åpent kjøkken blir aldri feil - kjøkkenet har jo en tendens til å bli der man samles til alt mulig! Vi tegnet først huset med lukket kjøkken, men er utrolig glad vi endre med åpen løsning :)
    Lykke til med valg av løsninger - blir spennende å se det nye kjøkkenet fra ikea!

    Ingrid

    SvarSlett
  4. Jeg ville absolutt ha åpnet opp til stuen. Vi bygget hus i 1989, med nesten 30 m2 kjøkken med spiseplass, og nå også TV. Husets absolutt mest brukte rom, spesielt etter at vi skiftet kjøkken i 2010, til IKEA, og med ny planløsning med bl.s. "arbeidsøy" med 28 skuffer;-) Jeg har jobbet som kjøkkenkonsulent tidligere, og brukte nå god tid på å tegne en løsning som passet bedre nå når vi er over småbarnsperioden! Har ikke rukket å sjekke opp det nye kjeøkkenet fra Ikea, men høres veldig bra ut - lykke til!

    SvarSlett
  5. For et spennende prosjekt dere holder på med! Jeg gleder meg til å følge med videre!!!

    Blir spennende med Ikea Metod:D Må sette meg inn i noe helt nytt nå;) haha

    God påske:D

    SvarSlett
  6. Restaureringsprosjeketet deres er spennende! Dere er flinke!
    METOD skal visst være ganske så fantastisk med alle nye detaljer og kombinasjonsmuligheter. Selv orket jeg ikke sette meg inn i den nye verdenen, og bestilte kjøkken forrige uke. Jeg gleder meg til å se ditt endelige kjøkkenvalg. :-)

    SvarSlett
  7. Skjer det noe nytt eller? :-)

    SvarSlett
  8. Det skjer snart noe nytt, Trude!:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)