torsdag 21. februar 2013

SKITTENTØYSLUKE

Et lite øyeblikk av genialitet veltet over meg forleden da jeg så på plantegningen av 1. etg. Dagens bad, som skal bli vaskerom, har en veldig kronglete form.


Den kvadratiske delen av rommet, som er markert med rød sirkel,
skaper utfordringer ved plassering av skuffer og skap


Jeg har forsøkt meg på ulike skisser, men slet lenge med å finne en god løsning på hvordan utnytte denne plassen. Fokuset har vært på oppbevaring, men skap eller skuffer blir kronglete å få åpnet inne i hjørnet. Plutselig gikk det et lys opp for meg. Rommet ligger vegg i vegg med stuen som skal bygges om til nytt bad. Hvis min skisse av planløsningen i 1. etg stemmer, så er det veggen inne i det kvadratiske delen som er vegg i vegg med det nye badet.


Den røde sirkelen viser hvor dagens bad og det nye badet deler vegg

Og hvorfor er dette genialt? Jo, for her skal det bli luke til skittentøyet. Vips er det slutt på skittentøy på badegulvet!:) Dermed blir det høyskap og benkeplate frem til den kvadratiske åpningen, hvor det vil stå en stor skittentøysdunk.

Tror jeg har funnet en god løsning ved å bruke en inspeksjonsluke fra NORDGIPS. Den kan flislegges eller tapetseres. Jeg har planer om å få spesialbestilt en front i samme serie som frontene på baderomsinnredningen.

Jeg klapper meg på skulderen for denne ideen, he he!

PS: Har funnet svartsopp i leiligheten jeg skal selg, som skal gi egenkapital inn i et nytt lån for å få restaurert våningshuset:( Vi har vært forberedt på at nedturer vil komme når vi starter på huset, men ikke FØR vi setter i gang. Det var ikke planen! Krysser fingrene for at jeg får det ordnet så raskt som mulig.

3 kommentarer:

  1. Høres genialt ut! Lurt med alt man kommer på før byggingen begynner :)

    (må komme med noe av det jeg er mest fornøyd med av lyse øyeblikk som kom her før bygging; en av og på bryter til alle stikkontakter bak tv ifht brannfare. Like lett som å slå av lyset om kvelden)

    Ha en flott helg!
    Ingrid

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)