lørdag 1. desember 2012

ÅRETS JULEKALENDER

Da lille gull sto opp i morges hang årets julekalender klar i balkongdøren ut fra kjøkkenet. Han elsker pepperkaker, så han er egentlig fornøyd med kun pepperkaker. Men i år valgte jeg likevel å gjøre litt mer ut av kalenderen.

Årets julekalender med pepperkaker og små pakker med bokstaver


Innimellom pepperkakene henger det små pakker. Inni pakkene er det en liten ting (og da mener jeg kun en liten ting altså) pluss en bokstav. Mitt lille gull er veldig opptatt av fakta (i stedet for eventyr på sengen vil han ofte telle til hundre i stedet). Han kan alle bokstaver og tall, men ikke ordlyden. Han vil gjerne lære og lese, så derfor fikk jeg ideen med bokstavene. Bokstavene blir til sammen noe han får på julaften, og ved å henge opp en etter en av magnetbokstavene på kjøleskapet kan vi trene på å bruke ordlyden til bokstavene og kanskje klare å lese ordet.

Pepperkakehjerter og pakker svever i vinduet


Når jeg nå leser det jeg har skrevet så forstår jeg at jeg høres ut som en som tvinger læring på min sønn, he he, men jeg kan forsikre dere om at han synes dette er gøy. Dette er spennende for ham:)

For tenk hva ordet kan bli. "Hva får jeg på julaften, mamma!?!"

1 kommentar:

  1. Genialt!! Jeg synes ideen er helt super! Finnes ikke bedre måte å lære ungene ting en gjennom noe de synes er spennende og gøy :)
    Kos dere med kalenderen i desember :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)