torsdag 8. november 2012

DIY: PUFF DADDY

Heklede eller strikkede puffer har vært populært en stund. Rimeligere enn å kjøpe er å lage en selv. Det er veldig enkelt. Og ikke minst raskt.


Jeg heklet min på en kveld med 7-8 nøster Drops Polaris og heklenål 12. Jeg fulgte DENNE oppskriften inne hos Noe på hjertet. Neste gang skal jeg prøve å enten strikke eller hekle med fastmasker i stedet for staver, slik at hullene ikke blir så store.


Som fyll kjøpte jeg en billig dyne hos Jysk. For å unngå at det hvite synes igjennom surret jeg et sort fleecepledd rundt dynen. Puffen må sittes litt til for at fyllet ikke skal synes så mye som nå, men den er likevel fin:) Til slutt pyntet jeg den med noen små heklede blomster.

Ha en strålende dag!

2 kommentarer:

  1. Du er flink! Denne var kjempefin:)))

    SvarSlett
  2. Se her ja, råfiiin!!:))
    Flink du er med pinnene:) Har alltid hatt lyst til å lære meg å strikke skikkelig, men jeg feiger alltid ut..tolmodihet er virkelig en dyd....;))

    Gleder meg til å møte deg på bloggtreffet!:) Ikke lenge igjen nå:)

    God klem!

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)