torsdag 29. november 2012

DIY: KJØKKENSTOLER I JULEDRAKT

Her hjemme er både jeg og lille tullemor syke. Snakk om dårlig timing. Neste helg starter min hjemmeeksamen, som skal leveres på nyåret, og kårboligen må derfor pyntes og gjøres klar til jul helst før den tid. Det går jo litt smått, men jeg klarer å ta ta litt og litt av gangen.

I går begynte jeg på kjøkkenet med å gi kjøkkenstolene ny juledrakt.

Jeg og min beste venn (les stiftepistolen) har gitt kjøkkenstolene ny juledrakt


Stolene sto i mitt barndomshjem og er over 100 år gamle. Jeg har malt dem hvite, og ettersom setet kan vippes av får de stadig nytt trekk.

Stolene er arvegods fra mitt barndomshjem og skal bli med over i hovedhuset


Denne julen falt valget på et stoff jeg har hatt liggende med smale røde og hvite striper. Er veldig glad i striper til jul. Rødfargen er ikke typisk julerød, men litt dusere og går nesten en anelse over mot rosa.

Dette er min perfekte julerøde farge.

Sviblene i bakgrunnen, som er sponset av NICOLES BLOMSTERHJØRNE i Moss, fikk jeg på helgens fantastiske julebloggtreff på Røed Gård på Jeløy.


Jeg har hengt opp julekappene i kjøkkenvinduet, men merker at jeg ikke synes det ble helt perfekt. Har brukt de samme gardinene i to sesonger nå, så nå vil jeg egentlig ha noe nytt. Hmmm, mon tror om det blir litt leting etter billige julekapper på nett. Fant nemlig ikke noe mer stoff jeg synes
passer stoltrekkene i skapet.

Mon tror om jeg må bytte ut disse kappene.
Hva synes du?



Skal ta flere bilder når julekjøkkenet er klappet og klart:)

1 kommentar:

  1. Hei så fin blogg du har,syns kappene dine er kjempefine jeg.Kos deg no og nyt førjula den er så koselig syns jeg.Hilsen fruen fra Trønderlag

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)