lørdag 10. november 2012

DIY: FERDIG HEKLET JULERYE

Da er mitt juleprosjekt, som jeg nevnte i DETTE innlegget, ferdig. Jeg fikk noen forslag til hva jeg skulle lage, men ingen gjette riktig. Det er kanskje ikke så rart ettersom det ferdige resultatet ikke ble som planlagt:) Planen var å strikke en rektangulær julerye til kjøkkenet, men nøstet var ikke stort nok. Da jeg gikk tomt for stoffgarn var ikke fasongen slik jeg hadde ønsket. Det var også veldig tungt å strikke. Så da var det bare å rekke opp alt og begynne på nytt, puh.


Jeg valgte å designe min egen runde rye, og i stedet for å strikke valgte jeg å hekle. Jeg måtte rekke opp litt underveis ettersom jeg ikke fulgte noen oppskrift og heller ikke er en dreven hekler, men alt er likevel gjort på en halv dag. Jeg avsluttet med en hvit bord, og synes den ble veldig søt:)


Den passer veldig godt inne på prinsessens rom, men den flytter nok ut i stuen når julen nærmer seg.


Jeg brukte et stort flerfarget Hooked Zpagetti-nøste og et mindre hvitt nøste til borden, samt heklenål 12. Jeg har skrevet opp hva jeg har gjort underveis om noen er interessert i oppskriften:)

Ha en super helg videre!

PS: Vi sendte vår første søknad om tilskudd til restaureringen i forrige uke. I stad kom svaret i posten. Mer om dette senere, så følg med;)

4 kommentarer:

  1. Så FIN rye!! Jeg synes det ser ut som du er en ganske dreven hekler jeg når jeg blar meg nedover her, masse fint fu har laget.

    SvarSlett
  2. TUSEN TAKK:) Jeg er kanskje dreven når det gjelder fastmasker, he he. Er ikke så mange hekleteknikker jeg kan, så sitter med bilder og detaljerte forklaringer ved siden av meg når jeg hekler:) Ha en super dag!

    SvarSlett
  3. Veldig interessert i oppskrift!! :)

    SvarSlett
  4. Hei Marthe:) Send meg din epostadresse, så skal du få oppskrift:) Eposten min finner du under KONTAKT i menyen øverst. GOD HELG:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)