fredag 19. oktober 2012

IDÉMYLDRING: Hva med et lekserom?

I andre etasje i hovedhuset er det fire rom. Vi trenger å bruke kun tre av rommene til soverom, så spørsmålet er hva vi skal bruke det fjerde rommet til. Ingen av rommene er store, så vi får et plassproblem med tanke på oppbevaring av leker, klær og lignende. Jeg drømmer også om et eget kontor og hobbyrom, men jeg innser at dette må komme lenger ned på listen.

Så hvordan kan vi bruke dette fjerde rommet på best mulig måte?

Kan dette passe som lekserom?

Min foreløpige plan er faktisk et LEKSEROM, hvor barna kan ha en romslig pult med skolesaker, bøker og lignende lett tilgjengelig. Interiøret i rommet ønsker jeg at skal være inspirert av det gamle klasserommet.

Og i et klasserom hører jo et kart med, ikke sant?:)

Et originalt skolekart

Jeg tok kontakt med med tidligere lærer å barneskolen, og høygravid tok hun turen ned i skolens kjeller. Der fant hun et skolekart til meg, som hadde hengt i et av skolens klassrom. Jeg tror det blir supert med kartet på den ene veggen.

Er det ikke bare en fantastisk gest?! Takk så mye:)

Et perfekt kart til en faktainteressert liten gutt

Jeg har de siste årene også samlet noen møbler jeg håper får plass i rommet. Et klasserom er jo ingenting uten en gammel skolepult, eller hva?

En gammel skolepult, nostalgisk og vakker

Denne skolepulten skal nok males, men jeg er ikke sikker på fargen enda. Det kommer nok litt an på hvilken farge jeg velger å kjøre på vegger og gulv. Kom gjerne med forslag:) Kanskje jeg ikke skal male? Hva synes dere?

Jeg har også fått tak i en annen type skolepult. Denne tror jeg imidlertid det ikke blir plass til i lekserommet, så den kommer jeg nok til å pusse og male og bruke i et annet rom i huset. For bruke den må jeg, så fin som den er:)

Skolepult med god oppbevaring under lokket. Kanskje dette kan bli mitt nye bloggebord? Vips er PC'en gjemt vekk

Kortveggen av rommet kommer jeg til å bruke som garderobe. Enten plassbygd ved å ivareta og utvide dagens garderobeskap, eller ved å lage noe nytt.

Hva tror du blir best?

Denne veggen er forbeholdt oppbevaring av klær

Men hva annet er et must i et slik lekserom? Kom gjerne med forslag og ideer. Alle forslag tar i mot med takk!:)

Også, hvis det er det noen som sitter på noen gamle plansjer eller lignene, så rop ut. Hva med stoler, hvordan stoler skal man ha?

Blir spennende å høre fra dere:)

Ha en super dag!

1 kommentar:

  1. Hei og hopp!

    ...takker for koselig hilsen inne hos meg!
    Jeg bruker alltid "vanlig" tapetlim når jeg tapetserer. Enten det er på vegg eller møbler :) Ferdig blandet er best!
    Spennende romprosjekt du holder på med ovenfor her da! Her er det bare å la kreativiteten ta overhånd synes jeg ;)

    KOS deg masse iallefall!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)