torsdag 27. september 2012

VIL DU SE INNI HUSET?

Da har jeg vært en snartur inn i hovedhuset og tatt noen bilder. Det var med blandede følelser jeg gikk rundt i huset. Jeg ser for meg min familie i huset og tror det kan bli kjempeflott, selv om forfallet er enormt.

Entreen med en flott trapp opp til 2. etg

Sjarmerende, original dørterskel

Original innerdør

Grønne gulv i 2. etg

Det nordre soverommet i 2. etg

Gulvet i det nordre soverommet


Samtidig som jeg synes det er utrolig mye sjel og nostalgi i huset, så er jeg så skuffet. Så skuffet, lei meg og oppgitt over forfallet. Spesielt de siste årene. Flere rom i huset ble malt for fem år siden, men når man bor på andre sin eiendom så er det kanskje ikke så farlig hvordan man behandler det? Bare se på dette rommet her.

Søndre soverom i 2. etg

Riper og maling som flasser av gulvet

Ser ut som rust?


Det er vanskelig å forestille seg at noen i det hele tatt har sovet i dette rommet. Stuene nede ble også malt for fem år siden, men vegger og tak er nå veldig skjoldete.

Flekker, skjolder og maling som flasser av veggene

Flekker i stuetaket


Selv om huset ikke er i veldig god stand og er gammelt, så er det vel ikke fritt frem for å slite det ned enda mer? Og jeg som er glad i originale materialer blir jo nesten kvalm av å se at en hylle er snekret inn i en original innerdør.

Dette rommet er blitt brukt som soverom


Så nå merker jeg at jeg nesten mistet motet og ble demotivert med tanke på å ta fatt på huset. Og så ble jeg lei meg når jeg tenker på hvordan samfunnet har utviklet seg. Er det faktisk sånn at egoismen er så fremtredende at man har mistet respekten for andre?

Hvis du vil se flere bilder fra huset kan du ta en titt inne på
Facebook-siden ØSTRE ROER.

Vi blogges!

2 kommentarer:

  1. glemmer du ikke hvordan dette så ut før de bodde der?? hva med å vise litt bilder av det som faktisk er fint.

    SvarSlett
  2. Dessverre er ikke huset så fint lenger som det var etter oppussingen for 5 år siden:(

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)