torsdag 6. september 2012

KICK OFF NY BLOGGPROFIL

En liten sniktitt innom før levering i barnehagen og trim for mødre med barn. En liten nyhet til dere alle. Førstkommende helg går startskuddet for en ny profil her på bloggen. Frem til nå har bloggen hatt navnet JEANINES DRØM. Jeg har blogget om DIY-prosjekter, skattejakt på gården og interiør. Dette har gitt meg mange gleder i hverdagen, og på sett og vis har denne interiørhverdagen vært en drøm for meg. Men motivasjonen og tanken har hele tiden vært at jeg ved en senere anledning skal få bruke disse møblene og gjenstandene i det som er min STORE drøm.


Min drøm er altså å RESTAURERE hovedhuset på gården, og vi tror nå at vi skal klare det:) Derfor kommer bloggingen fremover hovedsakelig til å handle om planleggingen av restaureringen. Bloggen kommer derfor til å endre navn, og foreløpig tror jeg det blir JEANINES DRØM - GÅR I OPPFYLLELSE (men det er ikke endelig avgjort).


En restaurering er en utrolig omfattende jobb, og et tungt løft økonomisk. Underveis i dette arbeidet får vi mange nye erfaringer som vi har lyst til å dele med dere. Vi vil synliggjøre arbeidet vårt, utfordringene, dilemmaene, gi dere tips og råd, og ikke minst vise dere RESULTATER:)

De siste dagene har jeg sittet fordypet i gamle dokumenter og bygdebøker på jakt etter litt historie om gården vår og området rundt. Har også en avtale med fylkeskommunens konservator, som kan gi meg litt informasjon om temaet verneverdig/bevaringsverdig, for å se om det er relevant for vårt hus. I nærliggende fremtid skal jeg også inn i huset og ta FØR-bilder!


Jeg gleder meg veldig og håper at det er mange som har lyst til å følge prosessen vår, dele oppturer og nedturer og glede seg over resultatene. Og ikke minst, hvis noen har tips og ideer, innspill og forslag, så er vi evig takknemlig for all input som kommer:)

Så følg med. Jeg har begynt så smått med et ryddesalg (se venstre kolonne) til inntekt for restaureringen, men førstkommende helg går altså startskuddet for profilendringen. Gleder meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)