tirsdag 7. august 2012

Stolpute for liten rumpe og FERDIG GUTTEBUKSE

Jeg har forsøkt meg litt på å sy stolputer. Ikke veldig tykke, for det takler ikke symaskinen min, men likevel et lite lag mellom stumpen og stolen. Jeg brukte fiberfilt inni stolputen.

Puten er håndquiltet. Ikke perfekt, men sjarmerende.

Etter puten prøvde jeg meg på en stoffkurv med samme materiale. Denne ble ikke veldig fin, for kantene endte opp med ulik tykkelse, men jeg skal prøve meg på flere. Tanken er å bruke disse kurvene på stellebordet til sokker, strømpebukser og annet det er praktisk å ha på badet.

Stoffboks med filberfilt

Jeg har fått spørsmål om jeg kunne vise den blåstripete capribuksen når den var ferdig, og her er den.

Vide bukseben med store lommer

Buksen har vært ferdig noen dager, men lille gull likte den IKKE. "Den er ikke kul, mamma!" Jeg prøvde å si at det er en super bukse å ha med til Hellas. Den er tross alt i samme farger som det greske flagget, og at han derfor kommer til å bli SÅ stilig og kul på ferie. Men nei. "Jeg liker jo bare Lynet McQueen. Åsså ville jeg du skulle sy en Kung Fu-bukse!"

Kontraststoff fra Tilda og blå knapp i buksebretten

For at han i det hele tatt skulle prøve buksen, slik at jeg fikk tatt ordentlige bilder av den, måtte jeg bestikke ham med en Ben 10-kjeks. Til frokost!!!

Praktisk med strikk i livet når man er tynn i bena

Buksen kunne nok med fordel ha vært litt kortere, men pytt sann. Det er min første bukse:)

Vi blogges!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)