fredag 17. august 2012

Huset er ferdig: FØR OG ETTER

Endelig kom finværet. Og ENDELIG kunne vi gjøre ferdig huset. I fjor malte jeg to strøk på hele huset og slettet alle spor om at huset en gang har vært oransje. Høsten kom snikende med sitt vær, og kombinert med svangerskapskvalme fikk jeg aldri malt ferdig bislagstak og vindskier. Stor frustrasjon. Jeg har gått rundt og trippet i hele sommer for å få gjort huset ferdig, men været så langt har rett og slett vært for ustabilt til å male. Før nå:) Så nå kan også dere får se det ferdige resultatet...

Grunnet den tidligere fargen på huset har jeg ingen FØR-bilder, men tok et bilde underveis. Huset er malt i fargen skumring og har hvite vinduer, vindskier og bislagstak

Huset er bygd på 70-tallet og har ingen dekor. Vi savnet mer profil på huset og satte på vindskier og bislagstak over inngangsdøren. Vi byttet også fra vinrød til hvit dør.

Bislagstaket er en ferdigpakke fra Bauhaus. I bakgrunnen ser dere hovedhuset på gården fra tidlig 1800-tallet, som vi skal restaurere - forhåpentligvis.

I solveggen var det så varmt at det var lite grønt som trivdes. Grunnet taket får heller ikke gresset inntil husveggen vann. Dette resulterte i en brun sandstripe inntil veggen. Denne har vi skjult med heller.

Ved hjelp av en levegg har vi fått et hjørne i solveggen, hvor jeg har laget en pallelounge og snekret et bord av en låvedør. Les mer om låvedørsprosjektet HER og HER.

De fire store stuevinduene er alle punkterte. For å kamuflere dette noe har jeg snekret sprosser. Du kan lese mer om dette HER.

Så nå koser jeg meg virkelig ute i hagen. Med "nytt" hus og landlige omgivelser.

Vi blogges snart. Arbeidet med å planlegge restaureringen av hovedhuset er nemlig sparket i gang...

2 kommentarer:

  1. hovedhuset er fra 1865 :)

    SvarSlett
  2. Superfint, snakk om forandring. Morsomt å se hva dere har fått til. Torill ;0)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)