onsdag 1. august 2012

BOKTIPS: Lettsydde barneklær

Hvis noen av dere lurer på hvilken bok jeg har funnet, som gjør at til og med jeg klarer å sy klær, så kommer navnet her: MAKING CHILDREN'S CLOTHES av Emma Hardy. Boken er på engelsk, men fagspråket er likevel lett å forstå.

Med denne boken kan hvem som helst klare å sy barneklær

I dag har jeg nesten fullført capribuksen til lille gull. Hadde litt stripete stoff liggende etter at jeg for et par år siden sydde gardiner til vaskerommet, og det holdt akkurat til buksen:)

Capribuksen til gullet er snart klar for tur til Rhodos

Til oppbrett og linning brukte jeg et mørke blått tilda-stoff som kontrast. Synes det ble tøft.

TIlda-stoff er alltid prikken over i'en

Strikken i livet og de store lommene gjør buksen veldig praktisk. Det eneste som gjenstår nå er å finne noen tøffe knapper til buksebretten.

Vi blogges!

2 kommentarer:

  1. Åy!!! Så fin!! Vil se buksa helt ferdig i sin helhet om det er mulig :)

    SvarSlett
  2. Takk, Kromma:) Skal legge ut buksa når den er ferdig vet du:) Blir nok ikke før helgen, for knappene skal kjøpes lørdag:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)