søndag 1. juli 2012

Voksduk på madrass

Da er jeg endelig ferdig med å trekke om madrassene til palleloungen i med voksduk. Ting tar tid med en liten snelle som ikke akkurat er kjent for å ville ligge alene lenge av gangen.

Jeg klødde meg en god stund i hodet før jeg fant løsningen på hvordan jeg skulle feste voksduken på madrassen. Hvis man syr med små sting innbiller jeg meg at duken fort kan revne. Å bruke stiftemaskin er også en mulighet, men voksduken var ikke bred nok til at jeg klarte å trekke den helt rundt og dermed stiftet endene sammen. Valget falt på å bruke hullemaskin.

Første steg var å gå løs på voksduken med hullemaskin.

Det er sikkert mange som har bedre løsninger enn dette og nå ler seg skakke der hjemme, men på sett og vis fungerte det:) Jeg lagde hull med omlag 15 cm avstand rundt hele duken. Deretter brukte jeg hyssing til å feste duken med, lik et korsett. Jeg passet på at hullene var innenfor kanten på duken slik at kanten stoppet hullene fra å revne da jeg strammet hyssingen.

Jeg brukte hyssing til å feste voksduken til madrassen og strammet til som på et korsett.

Madrassene kjøpte jeg på Jysk. De tynneste madrassene er lette å klippe i og dermed fikk jeg også tilpasset madrassene til pallenes bredde. Voksduk er supert på utemøbler, for da kan madrassene ligge ute i all slags vær. Det kan imidlertid bli veldig klamt å sitte på slikt materiale. Madrassene skal derfor få stretchlaken.

Mine sommerputer skal snart på plass i palleloungen.

Hva er en pallelounge uten massevis av puter? Nå som de er sommer er det blomster og sommerlige farger som gjelder. Mine puter ligger nå inne og venter på å komme ut og nyte sommeren.

Etter noen dager på ferie den kommende uken skal uteplassen dekoreres. Heng med så får dere se:)

1 kommentar:

  1. Jeg synes det var smart jeg! :) Jeg tar de inn hver dag, de få gangene de har fått være ute. *ler*

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)