fredag 13. juli 2012

VIMPLER av voksduk

Dagene flyr. Lille gull har feiret sine 4 år og nå til helgen står dåpen til den lille prinsessen for tur. Uteplassen blir bare halvveis ferdig til dåpen, men det som gjenstår er kun dekorering. Dere skal få se uteplassen når den er helt ferdig pyntet til dåpen. I mens skal jeg viser dere et lite prosjekt jeg har jobbet med de siste kveldene. Jeg har laget noen vimpelrekker til dåpen av voksduk, for da kan den henge ute i trærne.

Voksduk på tilbud hos Kid

Jeg klippet først ut en mal. Anbefaler å bruke litt tykt papir eller kartong da den er lettere å jobbe med en et tynt ark. Jeg prøvde først å klippe eller skjære med hobbykniv, men det ble ikke rett. Valget falgt på et skjærebrett. Jeg trodde først at voksduken ble for tykk, men det var ikke noe problem. Selv etter at jeg hadde brettet voksduken.

Skjærebrettet ga et veldig bra resultat og var utrolig effektivt

Man kan sikktert bruke annet type lim også, men jeg limte sammen vimplene med tekstillim. Hyssingen jeg brukte var en grov hagehyssing fra Biltema. Billig og veldig sjarmerende.

Vimplene ble limt til hyssing med tekstillim

Så nå henger vimplene til tørk i stuen - klare til å bli hengt ut mellom trærne ut mot grusveien. Det blir fint sammen med mine små stakittgjerder. En fin velkomst til dåpsgjestene.

Ferdige vimpelrekker til tørk

Jeg har også laget noen flagg jeg tenkte jeg skulle dekorere mat- og dessertbordet med. Med halv pris på Panduro ble det billige dekorark og pinner.

Flagg må til når man skal feire en liten prinsesse

Nå skal jeg gå en skikkelig treningsrunde før siste innspurt med matlaging og making skal unnagjøres.

Vi blogges når huset og hagen er ferdig pyntet:)

3 kommentarer:

  1. Så smart med vimpler av voksduk!!!
    Gleder meg til å se bilder av ferdig pyntet uteplass :)
    Nyt sommerdagene!

    SvarSlett
  2. Supert å lage vimpler av voksduk da! Faktisk greit inne også, så kan man bare tørke støv av dem.... Takk for kjempefin inspirasjon!!!
    Har en give away om du har lyst til å delta :)
    Lykke til med dåpen.

    SvarSlett
  3. Nydelig ble dem! :o)) Nå har jeg snakket et år om å lage vimpler over spisebordet på altanen, men ikke gjort det, kjenner jeg ble litt inspirert her jeg sitter så kanskje jeg nå endelig får det gjort! ;)) En fin mens-vi-venter-på-solen-inne-i-regnværet-syssel! ;))

    Klem, Ann.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)