lørdag 28. juli 2012

UTEPLASSEN: Kant av steiner

Da vi gravde opp gresset for å legge heller ble ytterkanten litt skjev. Dermed er det en smal stripe med sand mellom hellene og gresset på halve lengden av uteplassen. Sanden blir stadig sparket opp på hellene, så jeg måtte tenke ut en litt mer praktisk løsning i vente på at gresset skal gro igjennom sanden. Den raskeste og enkleste løsningen var å dekke til sanden med steiner.

Kant av steiner mellom hellene og gresset

Jeg hadde ikke nok steiner til hele lengden på uteplassen, kun den delen av uteplassen hvor palleloungen står. Men det gjør ingenting, for på den måten fikk jeg rammet inn kosekroken litt:) For å få en "naturlig" avslutning skrev jeg velkommen på en hvit blomsterpinne og satte i bakken der steinene tok slutt.

Velkommen til pallelpungen. PS: Jeg glemte å ta bildet i går, så det er tatt i dag i regnvær

Vi har tak over uteplassen. På Kremmerhuset fant jeg en nydelig "taklampe" i stoff med herlige farger. Den passet perfekt over palleloungen.

Herlige farger som duver i vinden

Så nå ligger jeg rett ut i sofaen og nyter synet av de herlige fargene. Og når kveldsmørket kommer smygende så skinner den fine risballslyngen på leveggen så flott.

Risballslyngen er kjøpt på Jotex.no

Etter to dager med sol og flott utevær er det i dag åpen himmel og regn, regn, regn. Kanskje en sydag?:)

Vi blogges!

6 kommentarer:

  1. Hei! Så fint det ble med steinene! Og ellers en utrolig flott uteplass:)

    God helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Vi trives veldig på den nye uteplassen:)

      Slett
  2. Å så vakre pasteller! -Og så flott og forseggjort en himling dere har over terrassen!! Grått vær her hos også i dag, men vi fikk heldigvis en ganske fin dag i går! Vi må vel få sol i hele august, kan da ikke skjønne annet! :DD

    Ha en fortsatt fin helg! :0)

    Stooor klem, Ann.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker:) Skal ikke lyve på meg at vi har laget en himling over terrassen. Det er rett og slett en del av hustaket, som går et par meter ut fra veggen. Under der har jeg rigget til en uteplass:)

      Slett
  3. Så utrolig fint det var! Ønsker meg også tak over verandaen vår!

    Fin søndag!

    SvarSlett
  4. Så fiiint! elsker slike store stener, og skal bruke slike til og lage blomsterbed i hagen her neste år, så nå må jeg vel snart på stenjakt ;)

    Kjempefin krok du har laget til, stilig lampe!!

    Ha en finfin Søndag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)