fredag 27. juli 2012

Sysaker som kjøkkeninteriør

Jeg har ikke noe eget rom jeg kan bruke som syrom. Det blir til at jeg rigger meg til på kjøkkenet, og da drar ting og tang frem og tilbake hver gang jeg trenger det.


En rustikk kasse malt i pastellfarge.
Jeg liker denne kombinasjonen



Dette er også veldig lite praktisk når jeg ofte ikke har lange stunden til å sy av gangen før prinsessen krever sitt.


Min gamle babysko har fått en stoffhette på.
Boksen under skoen er fra Nille



Jeg blir veldig inspirert av omgivelsene når jeg skal være kreativ. Rot og uorden blir jeg IKKE inspirert av. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve ut noe. Jeg byttet ut interiøret jeg vanligvis har på kjøkkenhyllen med sysaker.


Kjøkkenhyllen med sine praktiske skuffer fungerer godt til oppbevaring av sysaker


Jeg fant frem bånd, trådsneller, stoffbiter og mer og la det i dekorative bokser, kurver og Norgesglass.


Båndene i glassene er så dekorative at jeg nesten
ikke vil bruke av dem:)



Jeg synes det ble både dekorativt og inspirerende, og når jeg nå får en ide er det bare å sette seg ned og begynne.


Et Tilda-hus er limt på et stort trehjerte. Hjertet er en gave fra en tidligere elev, så derfor er viktig for meg at henger fremme hele tiden


Det er noe sjarmerende ved den gamle, gule symaskinen etter farmor, så for meg gjør det ingenting at den står fremme hele tiden. Ei heller boksen den oppbevares i.


Det er noe nostalgisk ved fargen på symaskinen

Dåpskjolen til den lille prinsessen henger fremme i håp om at jeg skal få tatt noen fine bilder av henne i den. Jeg synes den er så nydelig.


Slik ser altså mitt syrom på kjøkkenet ut


Kjolen ble heklet av hennes tippoldemor da jeg skulle døpes, og siden den gang har alle barna i familien blitt døpt i den kjolen. Mer nostalgi og
affeksjonsverdi skal man lete lenge etter.


Prinsessens dåpskjole - heklet av hennes tippoldemor
for over 30 år siden



Jeg var litt spent på hva min mann ville si til at syrommet nå har inntatt kjøkkenet. Akkurat som om det ikke er nok pastell i resten av huset (han lurte på når jeg skulle vokse ut av fjortisstadiet da han så alle de rosa putene i palleloungen, hi hi). Men han sa ingenting i går, så spørs om han kanskje ikke la merke til det;)

I år har jeg vært flinkere enn tidligere til å ha friske blomster hentet i bedet innendørs. Det er så dekorativt

Inspirert av sykroken min ble det rosa roser fra bedet og boller med rosa melisglasur og strøssel på gjestene mine. Og kaffe servert i en rosa Stelton-kanne. Selvfølgelig.
Det må da matche;)

Vi blogges:)

2 kommentarer:

  1. Hei Jeanine :)
    Så HERLIGE farger og ting
    du har her - ble i godt
    humør å se stoff, bokser
    i herlige farger :) Her
    kan jeg tenke meg at du
    blir kreativ ja :)
    NYDELIG skjønn dåpskjole
    også, og tenk at den har
    gått i generasjoner, DET
    er gode minner å ha rundt
    seg ღ Skjønne blomster og
    så koselig dekket bord ღ
    herlig, herlig...
    Ønsker deg en fin, fin
    fredag og helg. Klem fra
    Mette

    SvarSlett
  2. Så mange lekre detaljer! Skulle sy jeg også i dag - de putene til benkene i gangen - kremt... - men jeg har visst en skikkelig "late deg på sofaen"-dag! Utrolig vakker dåpskjole, -gøy med slike ting som kan gå i arv. Vi hadde ikke noe slikt i familien, men svigermor heklet en aldeles nydelig en da sønnen vår skulle døpes og den skal få gå i arv fra generasjon til generasjon i fremtiden håper jeg! ;)) ...nei og nei så lyst jeg fikk på nybakte melisboller! :D Hm... kanskje jeg skulle bake litt... ;))

    Ha en fin kveld! :0)

    Stor klem, Ann.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)