mandag 16. juli 2012

Ferdig uteplass og avduking av låvedørprosjektet

Endelig kan jeg vise dere noen bilder fra den ferdige uteplassen. Jeg kommer nok til å gjøre noe mer i forhold til dekorering, men kan likevel si at den er ferdig til å brukes.


I fjor blogget jeg om LÅVEDØRPROSJEKTET mitt. Jeg rakk aldri å vise dere hva jeg laget før høsten kom og alt i hagen ble ryddet inn på låven. Men nå kan jeg endelig vise dere resutlatet. Låvedøren ble til et utebord.


Materialer til ben fant jeg under stabburet. Materialene er grove og bordet er derfor veldig tungt. For at det ikke skulle bli for mye belastning på spikrene brukt på bordbena lagde jeg en hylle som stabilisator.


Bordet er malt i en lys syringfarge og er akkurat så grovt som jeg ønsker. Og så er det midt i blinken for min pallesofa.


Dette er det andre bordet jeg har snekret. Les mer om sofabordet lokk til et gammel trau HER.

Vimplene jeg lagde av voksduk til dåpen tror jeg at skal få henge hele sommeren. Synes de var så fine.


Så nå storkoser jeg meg i hagen, og ikke minst i solveggen så fort solen titter frem. Ingenting er som å nyte solen og en kopp kaffe sammen med urter og grønnsaker...


...og et blomstrende bed...


...til sommertoner...


Nå håper jeg bare at været blir litt mer stabilt sånn at jeg kan vise dere FØR og ETTER bilder av huset, som jeg malte i fjor. Må bare få tatt litt sånn småpirk først...

4 kommentarer:

  1. Kjempe flott uteplass:) Ble jo så fint med låvedørbodet, hihi! Håper det blir mange dager med fint vær da:)

    SvarSlett
  2. det blir kjempefint! Skal du ikke male benken hvit også?

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for hyggelige kommentarer:) Jo, hvis det blir pallelounge også neste sommer skal jeg male dem, men så kronglete som det er så får jeg ikke gjort det denne sommeren:) Men skulle gjerne hatt de hvite ja:)

    SvarSlett
  4. Åh så flotte sommerbilder! Vi har så mye regn i det siste at roser m.m. henger med hodet og det hele ser ganske så høstaktig ut til tross for at vi er i juli! :Z Krysser fingerene for supert sommervær de neste ukene! ;))

    Klem, Ann.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)