mandag 23. juli 2012

DIY: Stoff på skuffefront

Inne på prinsessens rom har jeg ikke blitt helt fortrolig med den fargen skuffefronten på vegghyllen har.

Vegghyllen med rød skuffefront

Jeg kan snu skuffen og velge mellom rødt eller sort, men føler ikke at noen av fargene passer inn i det rosa interiøret. Rødt og rosa kan fungere godt sammen, og jeg liker designet både Greengate, Kath Kidston og Tilda-stoffene har med disse fargekombinasjonene. Men med hyllen ble det liksom ikke hundre prosent. Muligens det har noe med at jeg i utgangspunktet ikke er hundre prosent fornøyd med selve hyllen...

Litt trangt om plassen for skuffen men...

Jeg valgte derfor å lime på noe stoff på den sorte fronten, slik at jeg senere kan bruke den røde fronten når prinsessen vokser og det kanskje blir flere røde innslag på rommet. Jeg brukte skolelim. Et tips er å gni ut limet på den flaten man skal lime før man legger på stoff. Jeg gjorde ikke dette og da syntes limet som mørke striper igjennom stoffet.

Skuffefront med Tilda-stoff

For å kamuflere de mørke områdene dekorerte jeg skuffefronten med enda mer stoff. Stoffbitene et strøket på med vliselin for å unngå nye limflekker. Aberet er at nå ble det så mye stoff at jeg nesten ikke fåt skuffen inn. Men pytt sann, det ser jeg finere ut:) Bruke skuffen kan vi gjøre en annen gang.

Skuffen på plass i vegghyllen

Liker du Maileg, men synes det er litt dyrt? Disse søte kaninen er fra Zara Home. Ellos fører dette merket og de koster 79 kroner. Jeg fant imidlertid kaninene på tilbud til 59 kroner. Ser at de fortsatt har guttekaninen på tilbud HER.

Søte kaniner fra Zara Home

Vi blogges:)

1 kommentar:

  1. Ble litt nysgjerrig og måtte inn her å se! ;))) Å så mye flott for den lille prinsessen! God idé den stoff-fronten! Ble "det lille ekstra" som ikke alle har maken til! ;))

    Klem, Ann.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)