torsdag 14. juni 2012

UTEPLASSEN in progress...

Da er det ikke mye igjen på uteplassen i solveggen. Leveggen er på plass, og jeg ser allerede nå at jeg kommer til å tilbringe mange timer i dette hjørnet i sommer.


Jeg innbiller meg at det er veldig kronglete å male levegger, så valget falt på ferdigmalt

Nå er det kun de resterende hellene igjen - og fugemasse - og så er alt klappet og klart for ho mor til å dandere paller og puter og lykter og blomster og...


Vi venter på de siste 100 hellene (XL Bygg glemte å legge inn bestillingen, så vi fikk de ikke mandag slik som lovet, argh)

Det er ikke til å unngå at det blir et lite "hull" uten heller ved trappa. Det går rett og slett ikke opp. Her tenkte jeg imidlertid å legge dekorstein i hvit marmor. Tror det kan bli fint?!


Mellom hellene og blomsterbedet blir det
dekorstein i hvit marmor


Da jeg malte huset i fjor sommer brydde jeg meg ikke om å dekke til steintrappen, for planen var å bygge ny trapp. Vi har imidlertid valgt å droppe dette foreløpig fordi vi om ikke alt for lang tid skal igang med restaurering av hovedhuset på gården. Problemet er at vi nå står her med en trapp med malingssøl. Noen som har tips til hvordan jeg kan "pynte på" trappen? Malte den? Skrape?


Jeg har malt selve trappen hvit med samme maling som grunnmuren. Men hva skal jeg gjøre med trappetrinnene?

Det har vært veldig skiftende vær de siste dagene, men jeg har fått ut hagebenken min. Malingen har flasset av, men jeg er faktisk litt usikker på om jeg skal male den. Vi får se...


Skal jeg male den gamle benken, eller ikke?
Eventuelt hvilken farge?


Vi blogges:)

2 kommentarer:

  1. Så fint det blir ute hos dere, hellegangen ble kjempefin. Vi skal også legge heller ute i sommer, da kan man endelig ankomme verandaen i stil :-) Så dumt med maling på trappen, men du får det nok av (jeg har dessverre ingen godt tips). Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  2. Så deilig det blir ute her :) Gleder meg til vi blir ferdige, men tror ikke det blir i år. :/

    Jeg har ingen tips til å få av malingen, tør du prøve å male....??

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)