fredag 1. juni 2012

SPADEN I JORDEN: Uteplass i solveggen

Da har jeg i min ammetåke til slutt klart å finne USB-kabelen, så da kan jeg endelig vise dere begynnelsen av vårt prosjekt SOLVEGG (eller MITT, som min mann sier, he he).

Spaden er nå i jorden

Da alle trærne ved siden av huset ble hogd i våres fikk vi endelig en solvegg. Problemet er bare at denne såkalte solveggen ser ikke ut. Ettersom dette området ikke har hatt sol har vi ikke oppholdt oss her mye om sommeren. Derfor har denne siden av huset blitt nedprioritert. I stedet har vi flyttet bord og stoler etter solen i resten av hagen - hver eneste dag. Pust og pes...

Solveggen er under tak og det gror ikke gress langs husveggen. I stedet er det tørr, brun sand her.

Jeg har savnet en fast plass i hagen hvor jeg kan sette meg når som helst på døgnet, uten å måtte bære møbler og rigge til et koselig sted. Ettersom vi har balkongdøren på den siden av huset som nå har sol, så er plutselig dette området av hagen blitt den perfekte uteplassen. Sol fra morgene og helt frem til middagstid. Da blir det en stripe skygge her på grunn av det lille taket. Deilig middagsplass og perfekt til sene sommerkvelder:)

Balkongdøren fører oss nå rett ut i solen

Ettersom vi har planer om å totalrestaurere hovedhuset på gården om ikke så alt for lenge, så hadde vi egentlig ikke tenkt å legge tusenvis av kroner ned i en uteplass til kårboligen. Vi har derfor valgt en billigere løsning enn platting - nemlig heller til 10 kroner pr. stk. Men først må det altså graves...

Min mann driver og spar opp gresset og jevner jorden.
Han gjør jobben på mitt prosjekt:)


Vi har så smått begynt å legge noen heller, men i min ammetåke har jeg regnet meg frem til 50 heller for lite. Så med de 50 hellene vi ikke rakk å hente fordi vannet gikk, så må vi altså bestille 100 til for å bli ferdig. Ting tar tid når man går rundt seg selv, he he.

Kommer tilbake med oppdateringer fra helleleggingen... Ha en super kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)