lørdag 12. mai 2012

Hjelp, alt for rosa!

En liten hilsen fra ammetåkens og melkekuas land! Da skogen utenfor stuevinduet forsvant fikk jeg ikke bare en herlig solvegg, men også sydenvarme inne i stua. Vi har heisgardiner i vinduene, men når jeg ruller de ned for å skjerme for solen forsvinner også mye av lyset.

Vinduene før gardinbytte

Før termin fikk jeg dermed en ide. Jeg bestilte ganske så transparente heisgardiner i rosa og knytebåndslengder i blonde. Tanken var at heisgardinene skulle skjerme litt for solen, men samtidig slippe inn litt lys.

Rosa heisgardiner med blonde utenpå

Nå har jeg hengt opp gardinene i to av de fire stuevinduene og jeg synes at heisgardinene er for rosa. For ikke å snakke om min mann, he he.

De nye gardinene testes ut i to av fire vinduer

I tillegg er de skikkelig kronglete å heise opp og ned. Blir bare skjevt. Så her blir det retur på de to jeg ikke har hengt opp enda. Blondegardinene beholder jeg, for de var veldig romantiske.

Romantiske blondegardiner fra Jotex


Vi har ikke markise da vi ikke har trengt det tidligere. Mitt håp er at jeg skal finne en løsning som er billigere enn å investere i markise. Noen som har ideer til meg? Er redd lystette, hvite rullgardiner blir for soveromspreg. Kanskje hvite persienner?

Nydelig barselgave fra naboen

Nå er det en liten prinsesse som er i ferd med å suge opp henda sine, så nå er det bare å kneppe opp og gi litt mat.

Vi blogges:)

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med Marielle ♥

    Hvite persienner hadde jeg gått for, liker persienner jeg. ;) Enkle å regulere!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Vibeke:) Jeg også heller mot persienner. Håper formen er litt bedre:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)