mandag 16. april 2012

VENTELAPPER

Tre dager igjen til termin nå. Merker at jeg går og kjenner etter hele tiden om noe er på gang. Eneste jeg kjenner er en stiv og støl rygg og et bekken som verker. Mest sannsynlig så skjer det ting når jeg minst forventer det:)

Heklede lapper til prinsessens vognteppe

For å få tiden til å gå har jeg begynt på et lite håndarbeidsprosjekt. Et vognteppe i lysegrått, babyrosa og hvitt. Jeg er ingen heklemester, men har da klart å få unna noen lapper på et par dager. Målet er selvfølgelig at det IKKE skal bli ferdig i tide, he he.

Åtte lapper er foreløpig klare

Under svangerskapet har jeg også strikket litt barneklær. Ettersom jeg fra tidligere kun har erfaring med å strikke rett og vrang og ende opp med et kvadratisk resultat, så har det vært mye prøving og feiling. Noen plagg har det likevel blitt. Som dette hjemreiseantrekket. Det er fortsatt litt surt, så litt ull må den lille kroppen ha på seg:) Om det passer er en helt annen ting...

Til den lille prinsessen fra mamma

Har også i dag rukket å gjøre mitt for å sette igang fødselen. Alle tre soverommene er ryddet og støvsugd, badet er tatt, kjøkken og gang er støvsugd og gulvene vasket. Og klokken er ikke tolv på formiddagen enda. Nå står stua for tur. Kanskje det skjer noe i dag da?!?!?!

Hvis ikke blir det flere ventelapper til vognteppet:)

3 kommentarer:

  1. Hei :)
    Vil du vinne et valgfritt plagg fra My Cinnamon Girl
    kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Håper du får en fin uke ♥
    Klem Anette

    SvarSlett
  2. Så nydelige lapper du har heklet, skjønn fargesammensetning! Og så søte klær du har strikket!

    Snart kommer den lille! <3 Lykke til!

    Aia

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)