lørdag 14. april 2012

SINKBALJER som blomsterkasser

I dag har ikke kroppen vært helt på nett. Jeg har ikke slitt med bekkenet tidligere i svangerskapet, men i dag har det vært vondt. Men jeg klarer likevel ikke bare sitte stille og vente på at riene skal begynne. Resultatet ble et par prosjekter ute i det fine været.

Stuevinduene uten blomsterkasser

Under de fire (pungterte, argh) vinduene i stua er det lite som gror og trives i bedet. Jeg bestemte meg derfor for å henge opp noen blomsterkasser i stedet. Jeg ønsket ikke de tradisjonelle hvite plastkassene, og ettersom jeg bruker mye sink jeg har funnet på gården i hagen om sommeren, så falt valget på noen sinkbaljer. De var ikke beregnet til å henge opp, men jeg var så heldig å finne oppheng til blomsterkasser som passet perfekt. Og vips hadde jeg sinkbaljer under vinduet.

Nye sinkbaljer står og venter på sine blomster

Og prikken over i'en er det grove tauet som fungerer som håndtak. Akkurat så passe grovt og rustikt som jeg vil ha det. Nå mangler bare blomstene.

Nydelige grove tau

Da jeg først var ute fikk jeg fjernet visne busker og blomster langs steingjerdet. Litt hagearbeid må jo til selv om det er fem dager til termin.

Flere turer med trillebår måtte til

Klippet av noen fine grener fra et tre i hagen, som nå står som pynt i melkespannet ved trappen.

Dekorative grener i melkespann

Det står melkespannet så dekorativt og fint ved siden av gressløken som har overlevd vinteren i trebaljen.

Det lukter så godt av gressløken

Etter dagens utearbeid sitter jeg nå i sofaen og kommer ingen vei. I should have known:) Men kanskje resultatet er at vannet går i natt?!?!

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Så fin blogg du har, og når jeg har gitt deg en award ser jeg at du har en "award- fri" blogg.
    Da trekker jeg den tilbake.
    Uansett legger jeg meg til som følger, så jeg kommer tilbake!
    Lykke til med fødsel og det som bærer med.

    Hvor har du kjøpt de blomsterkassene i sink? Og oppheng?

    Ha en fin søndag!

    Hilsen Gabriella

    SvarSlett
  2. Hei du:) så hyggelig kommentar. Ikke tenk på det det awardfri blogg. Koselig at noen setter pris på en:) Sinkbaljene har jeg faktisk kjøpt på Plantasjen. De har fått inn en litt rustikk kolleksjon. Kjøpte opphengene samme sted:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for svar! :)
    Slike må jeg bare ha nemlig!

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)