tirsdag 17. april 2012

DIY: Nytt stoltrekk på 1-2-3

Nytt stoff på stolputene

To dager igjen til termin. Etter gårsdagens husvask er ikke kroppen, og da spesielt bekkenet, helt medgjørlig. Jeg lærer aldri:) Viser derfor i dag resultatet av et lite prosjekt jeg og min beste venn (les stiftemaskinen) tok fatt på her om dagen, og som jeg ikke har vist dere enda: Nytt trekk på spisestuestolene!

Striper og pastell i skjønn forening

Spisestuen min har vært helt hvit siden jeg kjøpte den brukt, inkludert stoffet på stolene. Da solen og vårstemningen steg inn i stuen kom imidlertid behovet for litt farger. Som vanlig pastell, men dog farger:)

Lys spisestue med brukte møbler

Jeg hadde litt stoff fra Ikea liggende fra i fjor sommer og vips fikk stolene en ny look. Tok vel knapt 10 minutter og så var de seks stolene feiende flotte. Stoffet passer godt inn i stuen, hvor jeg for tiden kjører fargekombinasjonen grått og rosa blomster. Og kjenner jeg meg selv rett, så blir det nok enda mer blomstrende tekstiler og rosa blomster på bord og i vinduer (som jeg kan ta livet av, kremt...) når sommeren virkelig setter inn:)

Rosa og grått passer godt sammen

Mitt neste prosjekt er en uteplass i solveggen. Skogholtet utenfor stuen ble hogd ned for et par helger siden og ENDELIG har vi fått en solvegg. Det skal bli godt med en sommer hvor jeg slipper å løpe etter solen i hagen etter hvert som solen flytter på seg. Jeg har en plan ute, som blant annet innebærer god hjelp fra nabobonden som kommer med paller til meg og et par vunnede auksjoner på Netthandelen. Det skal bli så koselig:)

Men, jeg tenkte i grunn at jeg bare skulle føde litt først... Kanskje i dag????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)