torsdag 19. april 2012

BÆRER PALLER på termin

I dag er selveste TERMIN, men foreløpig har det ikke skjedd noenting. Blir rastløs av å sitte og vente.
Har derfor jobbet litt ute.

De nye sinkbaljene jeg hang opp som blomsterkasser har fått påskeliljer. Sommerblomstene kommer når været blir litt mer stabilt og det ikke HUGLER,
som min sønn kalte hagl i går morges:)

Sinkbaljene har fått besøk av noen påskeliljer,
så gule og fine



På baksiden av huset har stuevinduene og balkongdøren grenset mot et lite skogholt. Dette har gjort at vi ikke har hatt mye sol før langt ut på dagen. Dette skogholtet er på naboens eiendom, men da vi kom hjem for
noen uker siden var alle trærne borte.

Trærne som skygget for solen er hogd ned
og slipper solstrålene frem



Resultatet er at vi nå har en solvegg - og det fra tidlig på morgenen. Gjett om jeg gleder meg til en sommer uten å løpe etter solflekkene i hagen.

Tidligere lå denne siden av huset i skyggen,
men nå blir det verdens beste solvegg



Men for at det skal bli koselig i solveggen må ting gjøres. Altså må det et nytt prosjekt på gang,
og prosjektet innebærer paller.

Den supersnille nabobonden har vært her
med paller til mitt hageprosjekt



Planen er å lage meg et hjørne i solveggen
med paller som hjørnesofa.

Enden av husveggen skal blir et koselig hjørne


Jeg har innsett at det ikke er noe poeng å begynne på dette uteprosjektet før etter fødselen, men paller rett foran utgangsdøra vil vel ingen ha? Så hvorfor ikke slå to fluer i en smekk, rydde og kanskje sette i gang noe spennende? Så jeg brettet opp armene...

Pallene ligger nå under tak - klare til å bli en utesofa


En etter en ble de ni pallene båret rundt huset og lagt under tak. Nå gjenstår det bare å få tak i en levegg. Men det bør jeg kanskje ta fatt på først etter fødselen. Nå er jo planen å føde - i dag?!?

PS: Mamma, du trenger ikke sende meg sms med en pekefinger. Jeg bar pallene rolig og forsiktig under armen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)