onsdag 21. mars 2012

PRINSESSEROMMET FØR OG ETTER

Da er endelig prinsesserommet ferdig. Det er kun fire uker til termin, så godt at siste malestrøk er gjort.

Prinsesseputen ligger og venter på eieren sin

Rommet hadde tidligere mintgrønn tapet med furugrønt gulvbelegg. Typisk 70-tallet.

Hjørnet til høyre for vinduet - FØR

Nå er veggene imidlertid lyse, nærmere bestemt kaffe latte, med valnøttfargede gulv.

Hjørnet til høyre for vinduet - ETTER. Et koselig hjørne til babyvuggen.

Til venstre for vinduet har jeg laget en ammeplass med en gammel stol jeg har malt og trukket om. Hvordan stolen så ut før kan du se HER.

Her skal det bli mange fine kosestunder om natten. Strategisk plassert i forhold til stikkontakt, hvor jeg skal ha nattlys.

I stedet for en kommode eller et skap har jeg valgt å bruke en gammel skjenk som klesskap til den lille prinsessen. Skjenken hører opprinnelig til SPISESTUEN jeg kjøpte brukt. Jeg bruker bordet på kjøkkenet, stolene i stua og skapet på rommet til STOREBROR. Nå har også lillesøster fått en del av spisestuen.

Jeg er ikke helt fornøyd med hyllen over skjenken, men jeg fant aldri den vegghyllen som var midt i blinken. Til slutt kjøpte jeg bare den første og beste jeg fant på Skeidar, men synes ikke den er gammel nok i "looken".

Klesskapet til den lille prinsessen. I hyllen sitter kosebamsene og venter spent på at nurket skal komme hjem.

Det er fortsatt et tømt hjørne på rommet. Tidligere var det et klesskap her.

Hjørne ved døren - FØR

Nå er det kun de rosa kassene som storebror har fylt opp med leker han ville gi bort som står i dette hjørnet. Det skal komme et klesskap her, men den første tiden er planen at jeg skal ligge her på en madrass hvis det trengs.

Hjørne ved døren - ETTER

Lerretsbildene jeg trakk om er oppe på veggene. Les hvordan jeg trakk om HER.

Lerretsbilder med Tilda-stoff

Jeg malte et bilde til storebror da han ble født. Lillesøster måtte jo få det samme. Nå ligger det på skjenken - enn så lenge.

Et maleri til den lille prinsessen fra mamma

Så nå er det bare å vente i spenning. Det må også elefantene fra Greengate.

Fargerike elefanter fra Greengate venter på sin lille prinsesse

Babyvuggen er klar og lengter etter noen å vugge frem og tilbake. Hvordan vuggen så ut før jeg malte den kan du se HER.

Babyvuggen står fortsatt tom...

Klærne er vasket, brettet og venter på sin eier.

Klesskapet er fylt med klær i den minste størrelsen

Nå er det altså ikke lenge til. Rommet er klart, resten av huset er ryddet, storebror venter i spenning, for ikke å snakke om hvor utålmodige foreldrene er. Fire uker igjen til termin. Hmmm, tror jeg sier to uker. Da skjer det:)

3 kommentarer:

  1. Så nydelig rom:) Heldige er den prinsessen som skal få bo her:)
    Fin blogg du har - kommer gjerne igjen!
    Fin fin kveld til deg!

    SvarSlett
  2. Kjempesøtt! Så spennede og koselig å gå å vente på en liten prinsesse!!!! Jeg sliter litt med å tenke at jeg har gjort det for siste gang... Vi har et rom til overs, men det blir nok med de to prinsessene jeg har!

    SvarSlett
  3. Åh, det var et nydelig prinsesserom det!! Noe av det fineste jeg har sett!! Masse lykke til!!

    Ønsker deg det beste for dagen

    klem ak

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)