torsdag 1. mars 2012

NIB-UTFORDRING: Mitt personlige interiør

Denne månedens utfordring fra NIB lyder som følger: Here I am - this is me! Denne utfordringen er midt i blinken for meg, som elsker å finne gamle skatter, fornye det og ta det i bruk på nye måter. Altså posjekter som ikke koster all verden, men som bidrar til store forandringer. For meg skaper slike prosjekter prikken over i'en her hjemme. Mitt bidrag til månedens utfordring er derfor mitt sofabord.

Hjemmesnekret sofabord med materialer funnet på gården.

Det består av et lokk til en gammel stamp som jeg fant innerst på stabburet på gården.

Bordplaten er opprinnelig et lokk til en gammel stamp.

Bordbena er laget av en gammel, grov stokk som har liggi ute under stabburet i mange år. Treverket ble ikke pusset, fordi jeg ønsket å bevare ruheten i materialene, men kun malt i fargen antikkhvit.

Gamle, grove stokker fungerer som ben og gjør bordet tungt.

Jeg elsker bordet. Det er verken rett, symmetrisk eller perfekt i fargen, men det er nostalgisk og har sjel. Noe som har vært bortgjemt og glemt har på nytt fått liv her på gården.

13 kommentarer:

  1. Fine bilder! Fant deg inne hos mrs Hardy, legger meg til som følger jeg :)
    Stikk gjerne innom meg hvis du vil, jeg har min aller første GiveAway gående nå om du vil delta :)
    Ha en fin kveld videre.
    Klem
    Camilla

    SvarSlett
  2. Herlig bidrag! :)

    Masse lykke til i konkurransen...
    Fin blogg du har...

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  3. knall stilig, så kjempe flink du er!!!! Jeg ble ferdig m kjøkkenbordet i går... titt gjerne innom... tenkte å melde meg på nib utfordringa jeg og... :) kjekt å delta! :)

    Ha en fin kveld og kos deg m det hærlige bordet ditt... :)

    Klems Diana.

    SvarSlett
  4. Bordet var jo bare lækkert! Jeg elsker også gamle ting, og det er utrolig hva man kan bruke, bare man er kreativ. Riktig flott! Lykke til i NIB's utfordring!

    SvarSlett
  5. Utrolig stilig!!

    Må lese mer på bloggen din, for dette likte eg ;)

    KLem Anita

    SvarSlett
  6. Hei=)
    så lekkert bord du har!

    Ha en fin dag videre! Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  7. Nydelig!!
    Digger dette bordet ditt :)

    Lykke til i utfordringen!
    Ha en fin Onsdag.
    Klem Jatte:)

    SvarSlett
  8. Herlig! Akkurat den typen kreativitet jeg virkelig setter pris på. :)

    Lykke til fra Huldra :)

    SvarSlett
  9. Oi! Fantastisk! : D
    Masse lykke til og god torsdag.
    Klem fra Karina

    SvarSlett
  10. Kjempestilig bord du har laget deg! :)

    SvarSlett
  11. SÅ MANGE hyggelige kommentarer. Takk alle sammen:) Og så flott at vi er flere fra Rygge da gitt:) Ha en strålende dag videre ALLE SAMMEN:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)