søndag 26. februar 2012

BOKTIPS: Strikk interiør til barnerommet

I et forsøk på å henge meg på en av årets interiørtrender har jeg gitt meg i kast med strikkepinnene. Planen er at det nye barnerommet til den lille prinsessen skal få "moderne" innslag gjennom strikket interiør. Eller i hvert fall strikkede elementer i rommet:)

En søt kosekanin kan bli en trygg sengekamerat?

I boken BABYSTRIKK av Debbie Bliss fant jeg ikke bare oppskrifter på søtt babytøy, men også babyleker og interiørdetaljer.

Uro av hjerter i nydelige farger. En remse er ferdigstrikket.

Jeg er overhode ingen racer med strikkepinnene, og det er mye som går galt underveis, men det kommer alltid et resultat ut av forsøkene.

Den ferdigstrikkede uroen henger til pynt på den ferdigmalte babyvuggen.

Ettersom min strikkerfaring består av rett og vrang og en firkant som resultat, så kan kanskje disse byggeklossene være overkommelig nivå for meg.

Noen firkanter er allerede ferdigstrikket i pastellfarger.

Denne musen har jeg også prøvd meg på, men må bare innse at det å sy sammen pent det klarer jeg IKKE.

Denne musa er ferdigstrikket, bare i andre farger.

Barnerommet mangler bare lister og maling av vinduet, så er alt klart for ho mor til å innrede og dekorere.

Ha en strålende kveld:)


3 kommentarer:

  1. Så flink du er som har satt i gang med så mange flotte prosjekter til barnerommet. Rommet kommer til å bli kjempefint med så mange herlige strikkedetaljer. Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  2. Så mye lekkert a gitt!! jeg bare måå lære meg å strikke!!
    TAkk for inspirasjon!!!

    SvarSlett
  3. Her var det jammen mye fint! :) Blir inspirert til å strikke noe annet en klær.....

    Hilsen fra Katla

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)