søndag 7. august 2011

BILLIG STAKITTGJERDE

JEG HAR FÅTT MEG STAKITTGJERDE:) Jeg har alltid hatt lyst på stakitt. Synes det er så koselig, og så passer det godt inn her på gården.

På grunn av maling av hus er ikke hverdag som reklamen fra Europris. "Kjøp noen planker, få mer penger igjen. Kjøp litt maling, få mer penger igjen." Verden fungerer ikke slik, he he. Derfor måtte jeg komme på et rimelig alternativ.

I stedet for et sammenhengende gjerde valgte jeg å sette fire frittstående lengder mellom trærne som står inntil grusveien. Jeg kjøpte de billigste stakittgjerdene på Bauhaus til 59 kroner pr. stk. I stedet for gjerdestolper valgte jeg staur til 16 kroner pr. stk. Litt maling og så vips hadde jeg på et par dager fått meg STAKITTGJERDE:)

Det er sikkert å foretrekke og gjøre det annerledes, men foreløpig synes jeg at dette bidrar til den nødvendige avskjermingen i hagen ut mot grusveien. I tillegg får jeg nå et nytt hjørne i hagen jeg kan dekorere. Ettersom gjerdene ikke er de mest solide, så har jeg bestilt blomsterkasser av det lette materialet fil de fer. En blomsterkasse med noen få blomster i hver på hvert gjerde..... Det blir koselig det:)

Det eneste som står igjen på huset før jeg kan klappe meg på ryggen og si "flink jente, du har malt hele huset to strøk alene i sommer" er vinduene. Det skal jeg klare før jeg begynner i jobb igjen. Vi har noe arbeid å gjøre på inngangspartiet også, men det skal en snekker få ta seg av. Bilder FØR og ETTER kommer senere:)

De fleste prosjektene her hjemme foregår ute om dagen. Ingenting er bedre enn å stå ute hele dagen og bruke kroppen. Snekre og male. Jeg er jo ikke kompetent innen noe av dette, så en del av mine ideer blir ikke alltid like vellykket, men jeg ser stadig mye muligheter av det jeg finner på gården. I går kveld begynte jeg på et nytt prosjekt av en gammel dør jeg fant på gården, samt noe grovt treverk jeg dro frem fra under Stabburet. Følg med videre så skal jeg vise dere hva det blir til slutt:)

Ha en super søndag!


5 kommentarer:

  1. Det ble jo kjempefint :)
    Og for en utrolig flott jobb du har gjort med sprossene i innlegget under, det passet supert på vinduene :)
    God søndag :) Klem fra Monica

    SvarSlett
  2. Kjempe fint stakittgjerde og takk for tipset, vi trenger nemlig nytt gjerde i hagen :)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Supert, så smart! Takk for tipset,ønsker meg veldig et stakittgjerde nemlig:))

    SvarSlett
  4. Grattis med super fint stakitt gjerdet:):)
    Lekkert! Og ingen dum "løsning" du har valgt heller:)

    Ønsker deg en fin uke:)
    Klem Kari:)

    SvarSlett
  5. Hallo!
    Grattis med nytt gjerde, sprosser og ikke minst hvitt hus. Huset mitt var rødt for 2 år siden. Slitt, skittent og stygt men i løpet av den sommeren ble huset hvitt, og kjempe forrnøyd med det. Jeg vurderer også å lage sprosser selv. Har fått en stor bundt med lister av en kompis. Men ting tar tid.
    Klemmer fra Lena

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)