fredag 29. juli 2011

HJEMMESNEKREDE VINDUSSPROSSER

Huset er nå snart ferdigmalt med to strøk. JIPPI! Kun pittelitt gjenstår, og det på de HØYESTE stedene og OPPUNDER taket. Merker at jeg utsetter og utsetter kraftanstrengelsene... Se den GRUFULLE fargen som var på huset tidligere HER.

De sorte vinduene før de er malt

Som en pause i malingen har jeg snekret meg sprosser til stuevinduene. Vinduene er store og gamle og PUNKTERTE. Foreløpig har vi ikke økonomi til å bytte vinduene, så jeg har prøvd å vri og vrenge hodet for å kamuflere den tåkete utsikten.

Arbeidet med å tilpasse sprossene er i gang

Innvendig tok jeg for en tid tilbake fatt på jobben med å snekre VINDUSPOSTER. Les mer om prosjektet HER. Ettersom huset vi bor i er et typisk 70-tallshus ønsket jeg litt mer profil og flere elementer på huset også utvendig. Derfor kom jeg altså på ideen om å snekre sprosser. Vinduene kan ikke åpnes, så derfor er det ikke mer hokus pokus enn å snekre på lister. Hadde de vært til å åpne så måtte jeg nok ha limt de på, men selv dette hadde nok fungert greit.

Det ferdige resultatet

Jeg er VELDIG fornøyd med resultatet. Litt problemer med å treffe spikeren innimellom og småskader på listene rundt vinduet, og mine forsøk på å måle nøyaktig og sage rett er ikke hundre prosent perfekt, men jeg VELGER å kalle dette sjarm:) Og det er utrolig hva maling kan gjøre for å kamuflere amatørjobben. EKTE sprosser er selvfølgelig penest, men dette ble en billig løsning til den nette sum av 120 kroner! Personlig er jeg stolt og fornøyd med at jeg som WOMAN har gjort dette selv og synes resultatet ble flott. Et mannfolk derimot ser helt sikkert UMIDDELBART at dette er gjort av en KJERRING, he he.

Hjemmelagde sprosser på 1-2-3

Kos dere i finværet alle sammen. Min plan er å blir FERDIG med husmalingen mens det enda er fint vær ute. Eller rettere sagt, jeg MÅ det. Min mann kom hjem i går og sa han hadde kjøpt en gave til meg fordi jeg har vært så flink til å male huset (98 prosent er gjort av MEG). Da jeg nysgjerrig spurte hva det var, ja, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk gaven før alt var FERDIG. Vet ikke helt om det var ren taktikk fra hans side å SLIPPE og male jeg, he he.... Men UT må jeg i hvert fall, for ellers blir det INGEN GAVE:)

Vi blogges:)


3 kommentarer:

  1. Synes sprossene dine ble kjempefine :)

    Hilsen Trinemor

    SvarSlett
  2. Så lurt det var, og kjempefint! Veldig smart med rimeligvarianten på stakittgjerdet også!

    Dekosteinene har jeg kjøpt her:

    http://www.1881.no/Katalog/Nesheim+gartneri+Johan+T+Nesheim_S114234111/?query=gartneri+arendal&bransjeid=2186000

    Tror ikke de er medlem av noen kjede med det er elvestein fra Rhinen. Bare ring rundt til gartnerier i nærområdet og forhør deg med pris. Jeg ga 90kr tror jeg for 25kg og det var VELDIG billig i forhold til alle andre. Men skal du ha mye lønner det seg sikkert å kjøpe et tilhengerlass. (Da kan du ha små, rimelige i bunnen og litt større og finere på toppen).

    Lykke til! Stein er pent og praktisk, det er iallfall min erfaring :)
    Klem Marit :)

    SvarSlett
  3. ÅÅååå, tusen takk Marit! Ja, det var BILLIG ja i forhold til andre. TAKK:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)