onsdag 15. juni 2011

Tilbake fra PARADIS

Det er jo blitt noen uker siden bryllupsreisen nå, men med standpunktoppgjør på jobben og myyyye kosing med lille gull etter å ha vært borte lenge, så har jeg ikke prioritert bloggen. Men nå har jeg endelig ført siste karakter og har dermed tid til å vise dere noen bilder fra reisen.

Langkawi i Malaysia. Et paradis på jord.

Vi var altså i Vietnam (Saigon og Nha Trang) og Malaysia (Langkawi og Kuala Lumpur) i hele to uker. Det var en aldeles nydelig tur. Vi pleier å reise mye rundt og oppleve de stedene vi reiser til, men denne gang hadde vi begge behov for å bare slappe av. Så vi nøt hverdagene til det fulle. Liggende horisontalt på en strandseng og lese bok etter bok.

Saigon (Ho Chi Minh City) var første stopp. Varmen slo i mot oss som en vegg og det var få vindkast mellom bygningene i storbyen. Men det var samtidig en helt herlig opplevelse. Endelig var vi i Asia igjen. Med sine 9 millioner innbyggere og hele 4 millioner mopeder, så var det et yrende liv i gatene og på markedene. Det er alltid like spennende og interessant å studere trafikken på slike stedet. Det å tute med hornet har en helt annen betydning der nede, he he.

Et vanlig syn i gatene i Saigon. Jo flere på en moped, jo bedre.

Et besøk på krigsmuseet i Saigon er også et must - etter min mening - når man reiser til denne byen. Man glemmer litt for fort at krigen fortsatt påvirker vietnameserne grunnet ettervirkningene av blant annet napalm og fosfor.

Fra torturkammeret på krigsmuseet i Saigon. I et slikt bur ble tre fanger oppholdt samtidig.

Turen gikk videre til Nha Trang og strandliv. Været var ikke hundre prosent hele tiden, men det gjorde ingenting. Vi fikk slappet av likevel.

Den laaaaange stranden i Nha Trang, Vietnam.

Etter en ukes tid i Vietnam sto Malaysia for tur. Etter en hel dag med reising, inkludert tre flyreiser, landet vi til slutt i vakre Langkawi.

Utsikt over stranden fra rommet på hotellet. Et nydelig syn å våkne opp til.

Mens vi var i Langkawi benyttet vi anledningen til en dagstur med snorkling på et av de flotte korallrevene. Det yrende livet under vann og småfisk som napper deg i bena i sin jakt på mat var en herlig opplevelse. Også småhai kom svømmende inn mot land. Av en eller annen grunn opplevde jeg ikke dette som farlig eller skremmende. De var så vant til turister som snorklet at de kun var nysgjerrige og håpet på litt mat. Men da instruktørene kastet kyllingrester ut i vannet og litt større haier stormet til, ja da tasset jeg rolig og forsiktig ut av vannet. Gulp....

Et titalls haier i kamp om maten.

Etter Langkawi stoppet vi et par dager i Kuala Lumpur før vi vendte nesen hjemover igjen.

Det kjente landemerket Petronas Towers i Kuala Lumpur.

Det var en fantastisk tur, men det var også utrolig godt å komme hjem til lille gull. Han ble sååååå glad da vi kom hjem. Klamret seg til oss og gjentok "jaaaa", "jaaaa", "jaaaaa". Det var den beste klemmen jeg har fått noen gang:)