søndag 27. februar 2011

VOGNTEPPER

Den siste tiden har den eneste måten for meg å slappe av på vært med hekling og strikking. Føler meg som en skikkelig kjerring, he he , men det er først DA jeg sitter jeg ROLIG. Ellers fyker jeg rundt og plukker opp en hybelkanin her og en leke der. Full fart hele dagen! Resultatet av "all" stillesittingen er snart tre vogntepper.

Synes dette er fine prosjekter. De er rektangulære - altså lite avanserte i formen - og tar ikke alt for lang tid å lage. Enkelt og raskt, noe som passer både mine (manglende) ferdigheter og utålmodighet. Store prosjekter over lang tid passer ikke meg. Jeg går ut i et voldsomt tempo, men plutselig sier det stopp og da ligger det der halvferdig.

Sånn var det egentlig litt med vognteppet med mormorruter også. Mine FØRSTE mormorruter:) Jeg måtte sparke meg bak for å sluttføre dette, men ble veldig fornøyd med debuten:)

Det neste vognteppet gikk unna i en fei siden jeg brukte tykt garn. Jeg presterte å hekle det for langt, så da ble resultatet at jeg lagde en brett øverst.

Jeg kan ikke hekle blomst, men fant ut at starten på en mormorrute fungerer like greit:)

Det tredje vognteppet strikker jeg i stedet for å hekle. Har aldri strikket mønster før, men har prøvd meg på noen hjerter. Måtte prøve et par ganger før jeg fant ut hvor stramt jeg kunne ha trådene, men resultatet ble fint. Er kun halvveis, men det blir vel ferdig en vakker dag...

Som dere ser så er alle teppene i babyrosa. Jeg har kun en liten gullgutt, men jeg drømmer om rosa vet dere, he he.

Ha en flott søndag!

5 kommentarer:

  1. Kjempefine tepper, flink du er;)

    Ønsker deg en super søndag;)

    A-H

    SvarSlett
  2. Veldig fine tepper! Du er kjempe flink!
    Klem

    SvarSlett
  3. Å så nydelig tepper:) Der ga du meg noen ideer;) Legger meg til som følger her hos deg jeg;)

    Klem Anne-Marthe:)

    SvarSlett
  4. Takk skal dere ha, alle sammen:) Og velkommen som følger Anne-Marthe. Så koselig:)

    SvarSlett
  5. Hei hei!!
    Kjempefine tepper da!
    Holder selv på med non tepper nå, ett vognteppe som er heklet som en stoooor bestemorrute, og to som er mange små ruter.. koselig hekling :)
    Har ingen barn da men :P hehe..

    God uke,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)