lørdag 26. februar 2011

ORDEN PÅ BARNEROMMET

Pulten til lille gull. Suttene henger på rad og rekke på ABC-knaggen

Den siste uken har jeg ryddet, ryddet og ryddet til den store gullmedaljen. Jeg har kjørt utallige ganger med fullstappet bil til Fretex og blitt kvitt alt jeg tidligere har kviet meg for å bli kvitt. Kanskje jeg kommer til å trenge det en gang vet du. Men nå var det SLUTT. Nå trengte jeg PLASS. Og følelsen etterpå er ikke tristhet, men HAPPINESS:) Dette skulle jeg gjort før!

En mindre kommode er erstattet med et større, gammelt skap. Endelig får alle klærne til lille gull plass. På hyllen står det nå to søte oppbevaringsbokser som rommer BARNA SOM SYNGER, som minsten kaller CD'ene sine

Så nå er det altså blitt mye ryddigere her. Spesielt inne på kottet. Men siden dette rommet med sine grønne vegger, oppbevaringsbokser som ikke matcher og et vindu som ikke er vasket på gud vet hvor mange måneder, ikke er bloggbart, så viser jeg litt av barnerommet i stedet. Også dette rommet har blitt organisert den siste uken.

Hyllen fra Ikea har fått hvite oppbevaringsbokser i ALLE rom

Hyllen har fått hvite bokser med etiketter, nytt gulvteppe UTEN tegnestreker og lille gull har fått puter med putetrekk fra Greengate.

Puter med putetrekk fra Greengate med herlige farger

Resultatet ble et lysere og mer delikat rom enn det fargevirvaret som var her inne tidligere.

Barnerommet er nå lyst og delikat. Og ryddig, enn så lenge...

Planen i dag er at vi skal fjerne den ene langsiden på sengen slik at lille gull får STOR GUTT-SENG. Og DET skal bli spennende i kveld, og ikke minst i morgen tidlig når det er mor sin tur til å stå opp med minsten. Blir han værende i senga eller går han ut gjentatte ganger selv??????!!! Wish me luck:)

Det store maleriet på barnerommet. Jeg både snekret rammeverket, stiftet på lerret og malte dette da jeg var høygravid. Minsten har alltid likt fargene

Ha en strålende lørdag:)

1 kommentar:

  1. Flott rom han har fått nå:)Så flink du har vært som har ryddet så masse....og kjørt til Fretex;(
    Det skulle jeg og...
    klemklem

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)