lørdag 19. februar 2011

Heklet skjerf på 1-2-3

I morgen skal vår lille familie på 3 til mamma på middag. Siden jeg ikke traff henne i forbindelse med morsdagen har hun heller ikke fått noen morsdagsgave. Morgendagen er derfor en gyllen anledning til å gi henne en liten påskjønnelse. En svipptur innom kjøpesenteret forleden endte opp med en nydelig rosa morgenkåpe. Myk og god fleece med silkebånd. Jeg har aldri sett mamma med morgenkåpe, kun lange t-skjorter, så dette var en perfekt gave. For sikkerhets skyld sendte jeg mannen hennes en sms og spurte om hun hadde en morgenkåpe. Og joda, det hadde hun NETTOPP kjøpt seg. Så nå er det JEG som har en nydelig rosa morgenkåpe med rosa silkebånd:)

Mammas gave derimot var enda ikke i hus da jeg sto opp i morges. Da øynene falt på garnnøstene i kurven fikk jeg ideen om et skjerf. Ikke strikket, men heklet. Med tykt garn ville det ikke ta alt for lang tid å hekle et skjerf. Så jeg satte i gang, og etter noen timer var skjerfet klart. Mørke grått med babyrosa bord. Jeg er ingen erfaren hekler. Har kun et teppe bak meg. Men synes skjerfet ble fint. Og krysser derfor fingrene for at mamma også liker det:)

Dagene her hjemme går ellers med til STORrydding. Det pakkes i eske etter eske og til uken kjøres alt til Fretex. Tanken er at det skal bli ledig hylleplass på kottet til alt barnetøyet minsten har vokst fra. Så slipper han å ha esker stående inne på rommet sitt, he he.

Ha en fortsatt god helg og GOD VINTERFERIE:)

4 kommentarer:

  1. Skjerfet ble jo kjempefint! Heldig er moren din som fikk så fin gave :))

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Så flink du er som kan hekle...skulle ønske jeg var litt mere reser på det:)
    Ha en fin fin søndag
    klemklem

    SvarSlett
  3. Hei hei..
    Dette skjerfet var jo kjempefint.. nydelige farger også :)

    God Søndag til deg og dine,
    Klem Jatte

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)