tirsdag 28. desember 2010

JUL PÅ KJØKKENET

Endelig ser det ut til at vannkoppene til minsten er i ferd med å tørke ut sånn at vi kan bevege oss ut i verden igjen:) Imens fortsetter jeg bildekavalkaden med bilder fra julekjøkkenet:)


Striper og ruter er det mye av hos oss i år. Også når det gjelder kjøkkenhåndkler og flaskehetter. Det er et vakkert syn i vinduskarmen der de ligger på en gammel kjøkkenvekt. Og kanelstenger hører med:)

Enda et rutete kjøkkenhåndkle henger over vasken sammen med en hvit skjærefjøl av porselen, tesiler og levende lys.

Jeg synes det er vanskelig å finne juleduker, men i år var jeg så heldig å finne en koselig rutete duk. Kjøpte to, og vips hadde kjøkkenstolene fått nye trekk til jul.

Kjøkkenbordet med balkongdøren ut mot hagen i bakgrunnen. Kjøkkenstolene kjøpte min farmor brukt før jeg ble født. De sto i mitt barndomshjem under oppveksten og er over 100 år gamle.

Julebøkene er alltid lett tilgjenglig på kjøkkenbenken for inspirasjon og glede. Gamle dekorative sandkakeformer hører også julen til.

Sandkakeformer som telysholdere

Kjøkkenhyllen har fått et eget lite juletre med røde og hvite sopp i stoff og polkagrisstenger som pynt.

Pynten i kassen på kjøkkenbordet.

Fortsatt god romjul alle sammen:)

2 kommentarer:

  1. Ååå så koselig du har det på kjøkkenet!!♥
    Ja striper er lekkert, går mye av det her også ,))
    Nydelige bilder du deler med deg, sitter å nyter her jeg nå ;))
    Håper du har flotte romjulsdager og nyter av roen♥
    Ønsker deg og dine ett fantastisk ♥GODT NYTT ÅR♥
    Varme klemmer sendes din vei ,))
    Anki

    SvarSlett
  2. Så nydelig det var på det julepyntede kjøkkenet deres. Jeg elsker også ruter til jul, det gir den helt rette julestemingen. Nydelige bilder :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin romjul!

    Klem
    Netta

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)