lørdag 23. oktober 2010

Vil dere se hva jeg har i fjøset?

Det har vært stille på meg et par uker, men jobb, studier og sykdom har gjort at jeg ikke har hatt anledning til å blogge. Dessverre! Men det betyr ikke at det ikke har kommet noe nytt inn i fjøset! Det er i fjøset jeg samler bruktfunn jeg bare ikke klarer å gå forbi, og som jeg tenker at en vakker dag vil bli aldeles nydelig i det gamle hovedhuset på gården. Og i dag tenkte jeg å gi dere en liten bildekavalkade av hvilke skatter jeg har funnet:)

Jeg har lenge drømt om en gammeldags skolepult, og nå har jeg klart å kapre to litt ulike pulter. Jeg svever!!! Den første skolepulten fant jeg på Finn til kun 400 kroner. Jeg synes den er utrolig vakker!


Denne skolepulten fant jeg også på Finn og den er mye skjønnere i virkeligheten enn på bildet. Skikkelig grov og ru i treverket. Tror den blir enda vakrere hvis den blir malt.


Denne skjenken hører til spisestuen min, som jeg fant på Finn. Bord, 6 stoler, høyskap og skjenk kostet kun 4000 kroner ferdig malt i shabby chic. Foreløpig har jeg ikke plass til skjenken inne, men en vakker dag skal den slippe å stå i fjøset. For den er så fin:)


Dette herlige nattbordet, som er i samme stil som spisestuemøblene mine, fant jeg på et lokalt bruktmarked til 130 kroner. Jeg har grunnet en gang, så alt som mangler er et strøk maling.


Dette bordet fant jeg oppunder taket i vedskjulet på gården. Jeg har malt det hvitt, men jeg har ikke plass til det innendørs før vi får pusset opp hovedhuset.


Ingenting er som gamle skap. De rommer enormt mye og har en herlig sjarm. Dette skapet fant jeg på Fretex. Jeg klarte aldri å glemme det, og da de satte ned prisen var jeg rask på plass:) Dette kommer til å bli brukt som garderobeskap eller entremøbel. Er usikker på om jeg skal male det. Foreløpig heller jeg mot å la det være, for synes de sjatteringene på dørene er vakre.


Dette er en slags rulle (eller vet faktisk ikke hva det er, men den øverste stanga kan snurres rundt), som jeg fant på gården. Jeg har malt det, og planen er å bruke det som håndklestativ.


Det siste jeg skal vise dere er et nattbord jeg fikk av en god venninne i en pakkelek som ble arrangert i utdrikningslaget mitt. Søtt, men trenger et par malingsstrøk og noen knotter.

Håper det var litt godsaker for øynene på en sen lørdagskveld. For meg er dette perler:)

7 kommentarer:

  1. Ska sei du ha mange fint møbla på lur☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. For noen skatter. Herlig med sitt eget skattekammer på låven :)

    Nyt dagen og den nye uken!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Virkelig mange flotte ting du har i fjøset! SÅ flott både bord og skolepult var. Skap, ja alt sammen. :) Jeg fant et bord i det gamle huset vi kjøpte, som ligner veldig på ditt. Har også malt det og tatt vare på det. :) -Hulda, Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  4. Heisann..
    håper alt er vel..savner ditt blide åsyn..
    så masse flotte skatter du har...gid jeg hadde hatt et fjøs og lagret i:)
    ha en koselig helg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Åååå det var snilt sakt av deg :)))!

    SvarSlett
  6. åååå så mange fine ting !!! Og du er jo bare så åå utrolig heldig, jeg har sakt til mannen min jeg MÅ ha en låve som jeg kan samle ting jeg finner på loppiser og bruktmarkeder hehe ! Han er vel bare glad til han hater de gamle tinga hehehe:)'

    Du er skikkelig heldig altså, sååååå mange nydelige flotte ting:)

    SvarSlett
  7. Morsomt å finne så mye fint!
    Håndklestativet var en super ide! Jeg har også et slik i kjelleren, tror det har vært til å ha på store hesper for å hespe opp ullgarn på. Tror jeg...

    God helg!

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)