søndag 3. oktober 2010

NIB-utfordring: Lopper i blodet

Da hiver jeg meg med på denne månedens NIB-utfordring. Tittelen LOPPER I BLODET er jo tross alt mitt mellomnavn:)

Jeg har veldig mange bruktfunn i huset, men velger å delta med mitt gamle speil. Mange av mine funn er kjøpt fordi jeg tilfeldigvis kommer over det på mine mange turer til loppemarkeder og Fretex, men dette speilet hadde jeg lett etter fordi det ligger en historie bak. Det gjør det også spesielt.

Vi hadde et slikt speil i mitt barndomshjem. Jeg har alltid likt det, men etter hvert som jeg har blitt eldre og interessen for antikt og brukt har økt, så har også savnet etter dette speilet økt. Jeg slet lenge med å finne et liknende speil som det i mitt barndomshjem, og ikke minst til en overkommelig pris, men til slutt hadde jeg flaks. En dame i nærheten solgte sitt speil på Finn til den nette sum av 500 kroner. Jeg hev meg i bilen og banket på døren hennes 20 minutter etter at jeg hadde sett annonsen. Speilet var i tre deler, men med litt trelim og maling ble det helt perfekt. Og ingenting er vel mer sjarmerende enn at selve speilet er slitt og med "sorte" flekker.

Speilet henger nå i stua. Ved siden av står en gammel stol med herlige utskjæringer som jeg fant på Fretex. Også denne har fått et strøk maling og nytt trekk på stolsetet. På gulvet står et tungt trau jeg fant på en av mine mange skattejakter på gården. Med maling og sjablong ble det lekkert.

Dette er altså mitt bidrag. Håper dere liker det:) Ønsker dere alle en super søndag. Her blir det familiebursdag. Undertegnede har da blitt hele 30 år:)

4 kommentarer:

  1. Kjempefint Jeanine:)
    Ha en flott søndag..
    og grattis grattis så masse med dagen:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Det var kjempe fint!
    Åh,gratulere så masse masse med dagen!
    Ha en super søndag!
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Det var veldig fint, er på jakt etter ett lignende sjøl :) Gratulerer med dagen! Håper du får ein fiiin dag :) Hilsen Grete

    SvarSlett
  4. Liker det ja? Jeg elsker det! Har et ganske så likt speil selv, og går og vurderer å male det hvitt eller grått. Ser jo det blir vakkert lyst når jeg ser ditt speil. :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)