mandag 27. september 2010

Min første bestemorrute!


Da har jeg heklet mine første bestemorruter, yohoo:)

Jeg kan jo i utgangspunktet ikke hekle, men siden jeg i lang tid har vært forelsket i heklede pledd med bestemorruter som mønster, så var jeg jo nødt til å prøve meg. Jeg synes det er ganske vanskelig å forstå strikke- og hekleoppskrifter, men etter at jeg hadde prøvd meg litt frem ble også heklespråket litt lettere å forstå. Og når jeg først var i gang så ble den ene bestemorruten etter den andre heklet:)

Høsten har virkelig kommet til Østlandet. Ettersom jeg bruker vårt uisolerte fjøs som maleverksted er den store malesesongen snart over. Jeg har kun ett strøk igjen på et lekkert nattbord jeg fant på et bruktmarked, så når det er ferdig skal dere selvfølgelig få se resultatet. Men det tar tid. Jeg er ikke så effektiv om dagen. En ting er økt arbeidspress på jobben og produksjon av animasjonsfilm, men jeg mistet også farfaren min her om dagen. Jeg har taklet tapet veldig bra frem til nå, men merker helt klart at det begynner å synke inn og tempoet har dalt. Føler meg slapp og har vondt i hodet. Det hjelper å vite at jeg satt hos ham den siste dagen hans, men det er likevel tung. Venter på en kraftig reaksjon, men har på følelsen at det først kommer i begravelsen. Vi var veldig nære. Blir sånn når man har bodd i samme hus i 10 år. Men det var 10 flotte år:)

Håper alle nyter høstværet. Snart høstferie nå. Jippi:)

1 kommentar:

  1. forstår gått hva du mener med vanskelige oppskrifter. jeg også slet med heliking. for et hal t år siden, men nå synes jeg hekling er helt topp.. prøvde å finne hvor jeg lærte å helke rutene sammen, men fant det ikke. se om jeg finner det etter hvert. har en link fra bloggen min, men akkuratt nå fant jeg det ikke

    lykke til videre med prosjektet

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)