torsdag 19. august 2010

Skatten under stabburet er...

...en nydelig gammel dør!

Jeg har alltid syntes at det har vært så lekkert med gamle, slitte dører som dekorasjon innendørs, men slike dører koster jo som regel noen lapper. Med mindre man trikser og mikser til noe selv. Så derfor gikk jeg på jakt og DER lå den. Under stabburet fant jeg en gammel dør. Jeg var ikke høy i hatten der jeg ålte meg under stabburet, og hjertet hoppet over flere salg hver gang jeg så antydning til et lite krypdyr. Og det var ikke spesielt artig å oppdage at døren kom med en megastor edderkopp på kjøpet. Men jeg mannet meg opp og dro døren ut og inn i fjøset.

Jeg er veldig utålmodig når jeg maler, for vil veldig gjerne se forandring umiddelbart. Prøvde meg derfor på spraymaling, men døren var for tørr og sugde til seg alt av maling. Jeg fant derfor frem vannbasert heftgrunn, som tørker på under en time. Perfekt:) Planen var å spraye døren antikkhvit, men da jeg så hvordan døren var kun med heftgrunn, så valgte jeg faktisk å la den være slik. Så etter en time var faktisk døren klar til å bæres inn i huset.

Utgangspunktet for ønsket om å male en gammel dør var en stor trang etter å gjøre noe med peisområdet. Har aldri vært helt fornøyd med hvordan den delen av stua har sett ut. Mye på grunn av muren bak peisen, men også fordi hele området ble for sort.

Jeg byttet derfor ut den sorte plata under peisen med en glassplate og erstattet den sorte vedkurven med døren. Og jeg likte resultatet:)





I morgen presenterer jeg neste prosjekt. Vi "blogges":)

3 kommentarer:

  1. Det ble bare kjempeflott:)
    Spent på neste prosjekt:)
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Såå flott det ble !!!
    Og døren er kjempefin :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Det ble superlekkert!!! :)

    Og gratulerer med vindusposter. ;) Flink har du vært!
    Vi har ikke det heller, men vinduene er dype nok til småting, men jeg trodde de ble brede så tenkte ikke noe over det før det var for sent. Nede i kjelleren, hvor vi byttet vinduer først er nemlig veggen MYE tykkere enn her oppe. ;P

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)