søndag 29. august 2010

JEG FANT, JEG FANT:)

Jeg har en stund nå vært på jakt etter en lav, hvit benk som er dyp nok til å sitte på for minimum to personer. Og i går kom jeg endelig hjem med en slik benk:)

Benken fungerte som bord på et lokalt bruktmarked og var egentlig ikke til salgs. Da jeg fortalte at jeg hadde lett etter en slik benk fikk jeg muligheten til å kjøpe den. Selgeren hadde naturlig nok ikke satt noe pris og spurte om det var for mye med 100 kroner! For MYE??? For LITE!!! Jeg kunne sagt SOLGT og tatt med meg benken til den prisen, men jeg hadde ikke hjerte til det. Benken er så fin og solid at mitt hjerte sa 200 kroner. Det er sikkert første og siste gang jeg gir mer enn det som er prisen, he he, men følte at jeg hadde robbet selgeren om jeg hadde tatt benken til 100 kroner. Men 200 kroner er et kupp det og - i hvert fall i min lille verden:)

Så nå er jeg storfornøyd. Jeg har fått meg en etterlengtet benk, som ikke bare er flott, men også funksjonell. Høyden er nemlig perfekt til sofabordet og da kan vi få flere kaffegjester rundt bordet:)

Jeg har også fått tak i en gammel radio. Jeg og min mann pratet forleden om at vi har et felles barndomsminne, og det er at våre besteforeldre hadde en stor, gammel radio fremme i stua. Vi kunne begge tenke oss en slik radio igjen, og ikke minst akkurat den vi har vokst opp med, men vi konkluderte med at radioene hadde gått tapt i flyttelass og dødsbo. Min far driver i disse dager og flytter og mellomlagrer alle sine ting i fjøset vårt. Da jeg for et par dager siden skulle hjelpe ham med å bære inn flere ting oppdaget jeg noe som gjorde at jeg stoppet helt opp. DER, innerst i bilen lå radioen jeg husker at mine besteforeldre hadde i stuen.

Pappa hadde hatt den i boden i alle disse årene - uvitende om at jeg savnet den. Så nå er den min:) En herlig Gastor Radio av type 484. HERLIG:)

Driver nå med innspurten på vaskerommet, så snart får dere en titt.

Ha en flott søndag!

6 kommentarer:

  1. Hehehe gi mer enn prisen ja , men var vel verd det da :o)

    fint bilde !! :)

    SvarSlett
  2. He he, ja. Tror ikke jeg er helt god. Ikke rart selgeren sa "om alle kunder hadde vært som deg", he he

    SvarSlett
  3. Hei og hå så driftig du har vært i det siste...fikset skap og gyngestol og everything:)

    Ja..bestemor hadde og slike gamle radioer..
    ha en fin fin dag min venn..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Hei der!♥
    Takk for koselig hilsen ;)
    Så flott benk, så snill du er!! Sikkert den beste kunden hi hi.)
    Nyyydelig gammel radio!!♥ Herlig!!
    Stigen ja, jeg er ikke sikker hvor min kjære har kjøpt den, bursdagsgave... men jeg vet det er Nordal som selger disse til butikker ;) Den var egentlig naturfarget men jeg malte den hvit ;)
    Håper du får tak i en ;)
    En nydelig dag ønskes deg!♥
    Klem fra meg, Anki

    SvarSlett
  5. Neimen så heldige du har vore da! Og vett å setta pris på det ser eg, viktig det og :o)

    Faktisk ganske godt gjort å betala dobbel pris, men så gjorde du nå ein god gjerning den dagen ;o)

    Blei helste rørt av historien te radioen. Så kjekt å hørra at den endelig har funne den rette plassen sin, så den blir tatt vare på og satt pris på :o)

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)