lørdag 21. august 2010

Hjemmesnekret vinduspost og nye liftgardiner

Da har tiden kommer for å vise dere mitt neste prosjekt. Av ALLE de vinduene vi har i huset så har vi ikke hatt ett eneste med en vinduspost til å sette lysestaker, blomster, osv. Dette har jeg savnet enormt. Spesielt i stua hvor vi har fire store vinduer som dekker nesten hele den ene langveggen.

Jeg har ikke savnet vindusposter kun fordi jeg synes det er koselig og artig å dekorere i vinduspostene, men også fordi det begrenser seg hvor mye jeg kan ha fremme når det kun er bord, skjenk og tv-bord som har flater jeg kan sette noe på. I tillegg er vinduene i stua punkterte. ALLE fire (grøss og gru). Så jeg har virkelig trengt noe i vinduet som har kunnet skjule dette.

Derfor tok jeg saken i egne hender. Jeg målte bredden på vinduene, kjøpte plank, målte opp og sagde planken i fire like lengder. Deretter rundet jeg hjørnene for å unngå skarpe kanter og pusset godt. Til slutt fikk plankene et par strøk med hvit oljemaling. Det hele ble avsluttet med et par spikre og på 1-2-3 så hadde jeg fått VINDUSPOSTER!!!!!

Jeg er ikke helt ferdig med å dekorere vinduspostene enda, for jeg får liksom aldri bestemt meg for hva jeg skal ha i vinduene, men jeg bare måtte visere dere mine nye vindusposter. For jeg ble SUPERfornøyd:) Så nå føler jeg meg faktisk litt handy, he he.

I anledning mine nye vindusposter MÅTTE jeg jo selvfølgelig kjøpe nye gardiner da. Jeg har hatt hele lengder så lenge, så denne gangen ønsket jeg en ny look og gikk for stripete liftgardiner fra Åhlens. Synes det ble kjempefint!

Jeg er nå midt oppi neste prosjekt, som blant annet innebærer forvandling av et skap jeg fant på Fretex. Men dette kommer jeg nærmere tilbake til så fort alt er klappet og klart.

Inntil da - GOD HELG alle sammen:)

5 kommentarer:

  1. Vinduspostene ble kjempefine. Vi skal gjøre det samme på kjøkkenet på hytta. Har irritert oss over vindusposter som så vidt får plass til en liten telysholder. Har du bare lagt planken oppå? Et tips til dekorering, er at Mester Grønn har stoore Eføy-ringer på salg... Skal ha meg et par selv!

    SvarSlett
  2. Ååååå, takk:) Da skal jeg løpe til Mestergrønn. Takk:) Vinduspostene mine gikk litt sånn i "tripp-trapp", så da kunne jeg legge en plank på det nederste trinnet som gikk i høyde med det øverste trinnet. Jeg kan ikke gjøre det på samme måte med andre vinduer i huset. Da må jeg evt ha en planke med hylleknekt under. Ha en flott dag:)

    SvarSlett
  3. Ja..det er deilig med vindusposter.....er spent på det skapet..
    kos deg og nyt dagen snuppa..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Kjempestilig!!!
    Å jammen vil jeg si du er handy! :)

    Utrolig hvor stor forandringen ble m liftgardinene og vindusbrett..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Virkelig flink du har vært:) Vindu med og vindu uten vindusposter er to helt forskjellige ting. det å kunne plassere blomster og annet som pynter opp er med på å gjøre det mer koselig ja. Gardinene ble fine til.

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)