søndag 22. august 2010

Forvandling av skap

I dag har turen kommet til å visere dere hva jeg har gjort med et skap jeg fant på Fretex. Det er snakk om et overskap i furu med glassdører til den nette sum av 65 kroner.

Jeg har en god stund nå ønsket meg et flueskap - og da aller helst på kjøkkenet - men jeg har verken tatt med råd til å kjøpe et slikt skap eller funnet plass til det på kjøkkenet. Da jeg så overskapet på Fretex fikk jeg imidlertid en ide. Jeg knuste glasset, malte skapet, byttet knotter og brukte min gode venn stiftemaskinen til å erstatte glasset med litt hønsenetting som jeg fant i fjøset. Etterpå avsluttet jeg med litt spraymaling på nettingen for at den også skulle få litt hvitfarge. Og vips hadde jeg fått et flueskap a la Jeanine:)

I stedet for å henge opp skapet på kjøkkenet har jeg brukt det på vaskerommet, som er et pågående prosjekt. Når rommer blir helt ferdig skal jeg visere dere FØR- og ETTER-bilder, men foreløpig presenterer jeg kun det hjørnet hvor jeg har hengt opp skapet.

Jeg ble veldig fornøyd. Under skapet står et gammelt vaskebrett som har fått et strøk med hvit heftgrunn. Skyllemiddel i fine farger har jeg helt på glassflasker og brukt som dekorasjon på benken. I forbindelse med oppussingen var det enklest og billigst å la de gamle rørene bli i veggen. Minuset er at de synes.

Jeg har klødd meg i hodet for å finne ut en måte å skjule de på, men da jeg fant små søte flaskehetter var saken løst:)

I dag har jeg vært og jaktet på flere skatter på gården, og jaggu tror dere ikke at jeg fant noe:) Så i dag har malekosten vært fremme igjen. Det ferdige resultatet skal jeg visere dere når den tid kommer.

Ha en flott uke:)

2 kommentarer:

  1. Hei☺
    SÅ koseleg blogg☺ Fann den i Hilde Heimdal sin blogg☺
    Skapet frå Fretex vart kjempefint!!
    Og so smart med flaskehettene!!☺

    Håpe du får ei fin veke☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. så utrolig stilig dette ble.. det var smart idee med den hønsenettingen...

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)