tirsdag 13. juli 2010

Feiret med decoupage

Det har vært stille en ukes tid her på min blogg. Stille før stormen. Om 4 dager gifter jeg meg, så bloggingen har blitt lagt litt til side. Men i går kveld tok jeg frem malekosten igjen for å prøve meg på min aller første decoupage. Jeg måtte feire (hvorfor skal jeg fortelle litt lenger ned i innnlegget).

Første decoupageoffer ble en gammel treboks med speil og skuff, som jeg fikk av en venninne for litt siden. Jeg har fått flere nydelige ting fra hennes loft, blant annet en nydelig GAMMEL VEKT og en sjarmerende liten KRYDDERHYLLE.
Det er så herlig når venninner virkelig kjenner en og vet at man faktisk verdsetter noe andre gjemmer bort.


Jeg malte først trekassen antikkhvit. Treverket var ganske tørt, så det sugde til seg maling. Men jeg likte resultatet likevel. Sprekkene på lokket kombinert med at man enkelte steder kan se treverket igjennom malingen viser bare det faktum at kassen er gammel. Målet er jo ikke å gjøre gamle ting nye igjen, men å finpusse litt på det slik at det eldes på en nydelig måte.

Når det gjelder selve decoupageforsøket så klippet jeg ut en vakker engel fra en serviett fra Sagen Vintage Design. Jeg måtte ha noen forsøk før jeg klarte å legge på engelen uten for mange skrukker og rift i servietten. Men resultatet synes jeg ble utrolig sjarmerende:)

Trekassen skal stå oppå et gammelt skap på soverommet og inneholde mine smykker (soverommet er under omgjøring med det formål å få malt og pusset opp, så bilder fra dette rommet kommer ved en senere anledning).

Og så til hvorfor jeg feiret med litt decoupage. Det er jo kun 4 dager til jeg skal gifte meg og først i går kom ENDELIG brudeskoene mine i posten. Jeg slet lenge med å finne sko jeg likte, men til slutt fant jeg noen på eBay. Jeg kjøpte og betalte skoene og var tilfreds. Noen timer senere fikk jeg en epost om at jeg visstnok hadde kjøpt skreddersydde sko fra Kina. What??? Jeg hadde jo kjøpt de skoene på bildet jeg!!! Så da måtte jeg velge stil og høyde på hel, farge på skoene, passform, osv. Det er jo i grunn veldig bra, for da får man tilpasset skoene slik man ønsker, men hadde jeg tid til å få skreddersydd sko OG få de tilsendt fra Kina FØR bryllupet??? Jeg ble lovet at jeg skulle ha skoene før 16. juli. Supert skrev jeg tilbake, mens jeg prøvde å lukke øynene for at bryllupsdatoen er 17. juli. Gulp... Men det gikk altså bra:) Skoene er på plass. De passet perfekt, var veldig fine og meget komfortable. Klemte ikke et eneste sted:)

Nå venter jeg bare på bordkortene som enda IKKE har kommet. Bestillingen ble lagt inn 14. juni og bordkortene sendt først 1. juli. Tam tam tam...

Ha en fortsatt strålende dag!:)

6 kommentarer:

  1. ble veldig fint :)

    Og lykke til med bryllup om 4 dager :)))

    SvarSlett
  2. Heisan du.
    Så flott den esken ble. Syns virkelig det satte prikken over i-en med de sprekkene :)
    Så flott at skoene kom i tide da, får håpe resten også kommer tidsnok.
    Lykke til på den store dagen.
    Klæmmer fra Susanne

    SvarSlett
  3. Masse lykke til med bryllup! Tenker det kribler bra i magen nå -det gjorde det i hvert fall i min for snart 7 år siden! Nyyyyyt dagen i lange drag (og dagene før også) -den går så fort!

    SvarSlett
  4. Hei Jeanine!

    Vet ikke om det er gått 5 dager siden du var innom bloggen min. Kanskje er du GIFT nå??? Eller???

    Vi bare dro vi, til Venezia.
    Men jeg ville lest om Venezia på nettet eller i en bok. Og jeg ville helt klart skaffet meg et KART over den gamle byen. Det var en labirynt uten sidestykke...

    Og så er det et stort palass/kirke der som de fleste lette etter. Vi fant den ikke... Sjekk nettet!

    Ellers var det helt topp!! Nyt det og kos dere der. Unn dere en gondol-tur (kostet 80 euro), men det var jo en opplevelse!

    Lykke til og kos dere!
    Hilsen Liv og Thomas ;O) ;O)

    SvarSlett
  5. Kjempefint!!
    Nå er du vel gift...
    Håper du har hatt, og fremdeles har, en fantastisk bryllupsdag!

    Klem :)

    SvarSlett
  6. Kjære Jeanine!
    Kjempe fin ble den;-)
    Så hyggelig at du kan bruke den.
    Takk igjen for en fantastisk bryllups fest, du strålte jenta:-D

    Klem Elisabeth

    SvarSlett

Så hyggelig at du legger igjen noen ord:)